SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mediacap za 2,5 mln zł przejmuje 53 proc. Grupy IQS

Holding reklamowy Mediacap kupił 53 proc. udziałów w firmie badawczej Grupa IQS, płacąc za nie 2,5 mln zł. Tym samym wchodzi w nowy dla siebie segment rynkowy.

Na mocy zawartej w piątek umowy Mediacap przejmuje 53 proc. udziałów w Grupie IQS, natomiast pozostałe 47 proc. pozostaje w rękach jej kadry zarządzającej: Aliny Lempy, Mieczysława Wójcika i Piotra Firkowskiego. Wartość transakcji to 2,5 mln zł, z czego 500 tys. zł zostało już zapłacone, a 2 mln zł - które Medicap pozyska z kapitału własnego i kredytu - zostanie uiszczone w ciągu dwóch miesięcy.

Działająca od 1994 roku Grupa IQS jest jedną z największych polskich firm badawczych (według raportu OFBOR w ub.r. zajęła ósme miejsce z 19 mln zł przychodów ze sprzedaży i 3,4 proc. udziałów w rynku - zobacz szczegółowe dane). Spółka realizuje projekty jakościowe i ilościowe, głównie dla koncernów FMCG oraz największych marek polskiego rynku telekomunikacyjnego (jej kluczowi klienci to Danone, IKEA, McDonald’s, Nestle Polska, P4, Philip Morris, Polkomtel, PZU, T-Mobile, Unilever, UPC, Volkswagen Group, Żywiec Zdrój), a najsilniejszą pozycję ma w segmencie badań jakościowych i etnograficznych. Posiada własne studio do CATI (wspomaganych komputerowo sondaży telefonicznych), zespół sal fokusowych w Warszawie, siatkę współpracujących ankieterów w całej Polsce oraz swoją platformę do badań internetowych. Spółka zatrudnia 67 osób.

Mediacap wyłączne negocjacje dotyczące przejęcia Grupy IQS prowadził od początku października. - Zakup istotnie powiększy nasz udział w rynku i poziom EBIDTA, ale w tej transakcji chodziło nam przede wszystkim o wejście Mediacapu w segment Data - zbierania i analizy zbiorów danych - który jest kluczowy dla budowy trwałej przewagi konkurencyjnej w naszym segmencie - tłumaczy Jacek Olechowski, prezes Mediacapu. Zapowiada, że pod dołączeniu wyników Grupy IQS jego holding zanotuje w przyszłym roku prawie 50 mln zł przychodów, a do tego będzie mieć więcej klientów i szerszy asortyment usług.

W trzech kwartałach br. Mediacap zanotował 21,85 mln zł skonsolidowanych wpływów ze sprzedaży (wobec 16,72 mln zł rok wcześniej) i 1,36 mln zł zysku netto (wobec 647 tys. zł rok wcześniej). Na koniec września firma miała 3,88 mln zł kapitału i 733,7 tys. zł wolnych środków.

 

Dołącz do dyskusji: Mediacap za 2,5 mln zł przejmuje 53 proc. Grupy IQS

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Edzio
To IQS był na krawędzi bankructwa, że oddali ponad 50% udziałów praktycznie za nic? To smutne, że na polskim rynku informacje o groszowych transakcjach są publikowane w mediach.
ps. bardzo udane zdjęcie Pana Jacka
0 0
odpowiedź