SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Media Markt naruszył prawo

Rozpowszechniając nieprawdziwe informacje o planowanym zamknięciu swoich sklepów w Rzeszowie Media Markt naruszył prawo - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński

W ocenie UOKiK działania spółki to przykład nagannych praktyk marketingowych.

27 sierpnia 2004 roku spółka Media Markt zamieściła w rzeszowskiej prasie, a także na kilku miejskich billboardach reklamy informujące o planowanym zakończeniu działalności w tym mieście. Z ich treści wynikało, że we wrześniu jedyny sklep tej sieci w Podkarpackiem zostanie zamknięty i w związku z tym rozpoczęto wyprzedaż towarów. Konsumentów zaproszono do skorzystania "po raz ostatni" z tanich zakupów. Dwa dni przed planowanym zakończeniem działalności opublikowano kolejne płatne ogłoszenie o ponownym otwarciu placówki, tłumacząc jednodniowe zamknięcie inwentaryzacją.

Informacje dotyczące zamknięcia sklepu Media Markt w Rzeszowie - zdaniem UOKiK - wprowadzały konsumentów w błąd, gdyż spółka nie udzieliła im prawdziwej i pełnej informacji. Według Urzędu, Media Markt celowo nie ujawnił rzeczywistych powodów zamknięcia sklepów, licząc na zwiększenie przychodów. Publikowane przez spółkę reklamy mogły bowiem spowodować, że konsumenci podejmowali decyzje o nabyciu niechcianego towaru.

Prezes UOKiK uznał działania spółki za naganne praktyki marketingowe naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nakazał ich zaniechanie. Media Markt został także zobowiązany do złożenia oświadczenia, że podawał do publicznej wiadomości informacje wprowadzające w błąd.

Działania Media Markt już wielokrotnie były przedmiotem analiz UOKiK. Obecna decyzja jest analogiczną do wydanej w grudniu 2003 roku. Wówczas za sprzeczne z prawem UOKiK uznał postępowanie spółki, która rozpowszechniała nieprawdziwe, wprowadzające konsumentów w błąd informacje dotyczące planowanego zakończenia działalności w Lublinie oraz Szczecinie. Natomiast w styczniu bieżącego roku Urząd wszczął postępowanie w sprawie możliwości naruszenia dobrych obyczajów przez slogan "Nie dla idiotów" reklamujący placówki tej sieci w całym kraju. Z kolei we wrześniu 2004 roku Prezes UOKiK za nieprawdziwe uznał ulotki sieci Media Markt promujące kamerę analogową jako cyfrową.

Dołącz do dyskusji: Media Markt naruszył prawo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl