McDonald's reklamuje się w serwisach informacyjnych
McDonald's prowadzi nowatorską kampanię reklamową typu product placement w amerykańskich serwisach informacyjnych. Na stoliku, za którym siedzą prezenterzy, znajdują się dwa charakterystyczne kubki mrożonej kawy serwowanej w tej sieci restauracji.
Kubki mrożonej kawy z McDonalda pojawiły się w porannych wydaniach serwisów informacyjnych nadawanych w oddziałach regionalnych stacji Fox 5 News w Las Vegas, Chicago, Seattle i Nowym Jorku. Prezenterzy nie zwracają uwagi na pojemniki i tym bardziej z nich nie piją, bo są one jedynie atrapami imitującymi zawieranie kawy.
Ponieważ w ten sposób po raz pierwszy kampania typu product placement objęła programy informacyjne, pojawiły się zarzuty o naruszanie etyki dziennikarskiej. Przedstawiciele Fox 5 News zapewnili jednak, że mimowolne promowanie McDonalda nie wpłynie negatywnie na obiektywność przekazywanych informacji, w tym także tych negatywnych dotyczących reklamowanej sieci. Wtedy jednak jej kubki znikną z blatu, tak chociażby jak loga linii lotniczych, które nie pojawiają się za plecami prezesów podczas konferencji prasowych związanych z katastrofami samolotów.
Objęcie przez kampanię typu product placement programów informacyjnych wynika z kryzysu na rynku reklamy telewizyjnej, której coraz trudniej rywalizować z promocją w internecie. Wcześniej jeszcze bardziej bezpośrednie reklamowanie tego rodzaju pojawiło się w popularnym amerykańskim serialu "The OC", w którym jeden z bohaterów wymienił nazwę portalu internetowego w dniu jego uruchomienia.
Dołącz do dyskusji: McDonald's reklamuje się w serwisach informacyjnych