SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mały e-świat

Internauci z całego świata potrzebują średnio pięciu do siedmiu kroków, aby uzyskać kontakt z konkretną, nieznaną osobą

Opisany w prestiżowym piśmie „Science” eksperyment potwierdził, że internauci z całego świata potrzebują średnio pięciu do siedmiu kroków, aby uzyskać kontakt z konkretną, nieznaną osobą.

Zamów Newsletter Wirtualnemedia.pl
więcej informacji
wersja bezpłatna
- wysyłany codziennie do 7.00
- aktualne wiadomości ze świata mediów, internetu i reklamy na Twój adres emailowy
- informacje o konkursach
- inne dodatkowe "ekskluzywne" informacje

       

W pole "adres-email" należy wpisać adres emailowy i następnie zatwierdzić (trzeba wcisnąć przycisk).

Po wykonaniu tych czynności na podany adres emailowy przyjdzie email z prośbą o potwierdzenie.

 

 

Przeprowadzony przez naukowców z Uniwersytetu Columbia eksperyment odwoływał się do teorii psychologa Stanleya Miligrama z 1967 roku, głoszącej, że do uzyskania kontaktu z dowolnym człowiekiem na świecie jest nam potrzebne nie więcej, niż sześć stopni znajomości kolejnych osób. Obecny eksperyment dowiódł, że jest to prawda przynajmniej, jeśli idzie o użytkowników Sieci.

W programie wzięło udział ponad 61 tysięcy internautów ze 166 krajów. Mieli oni za zadanie uzyskać kontakt z jedną z osób z listy, liczącej 18 nazwisk – w tym m.in. wojskowego weterynarza z Norwegii, konsultanta ds. technologii z Indii, policjanta z Australii i inspektora archiwów z Estonii. Jak stwierdził pomysłodawca przedsięwzięcia, prof. Duncan Watts, wyniki badania potwierdzają, że Internet jest doskonałym narzędziem, poprzez które mogą się realizować więzi społeczne. Obecnie zespół Wattsa przeprowadza kolejny eksperyment pod hasłem „Mały Świat”.

Dołącz do dyskusji: Mały e-świat

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl