Magazyny luksusowe tracą czytelników. "Harper's Bazaar" przed "Elle" i "InStyle"
W marcu 2013 roku prawie wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił “Hot Moda & Shopping”. Marzec na plusie zakończył jedynie “Shape”, a "Harper's Bazaar" zadebiutował na miejscu dziewiątym.
Liderem sprzedaży ogółem wśród pism luksusowych pozostał “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem tego miesięcznika w marcu 2013 roku wyniosła 193 989 egz., po spadku względem marca 2012 roku o 1,36 proc.
Drugą lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 163 950 egz. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 24,70 proc.
Na trzecią pozycji znalazł się miesięcznik “Joy” (Marquard Media Polska), którego sprzedaż ogółem spadła jednak o 12,85 proc. do 106 758 egz.
Debiutujący na rynku w marcu br. magazyn "Harper's Bazaar" uplasował się w zestawieniu na miejscu dziewiątym z wynikiem 59 873 egz. Tytuł zanotował minimalnie wyższą sprzedaż ogółem niż mający podobny charakter magazyn "Elle" (Grupa Burda; 59 826 egz.). wyprzedził też "InStyle" (Grupa Burda; 55 355 egz.).
Największy spadek, wynoszący 28,11 proc., zanotował plasujący się na szóstej lokacie magazyn shoppingowy “Hot Moda & Shopping” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 76 408 egz. Rok wcześniej tytuł ten zajmował czwarte miejsce.
W zestawieniu zyskał będący na ostatnim miejscu miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska). Jego wynik poszedł do góry o 9,74 proc. do 23 982 egz.
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Twój Styl |
193 989 |
196 660 |
Avanti |
163 950 |
217 728 |
Joy |
106 758 |
122 500 |
Zwierciadło |
82 864 |
84 635 |
Pani |
80 905 |
83 305 |
Hot Moda & Shopping |
76 408 |
106 286 |
Glamour |
73 569 |
76 151 |
Cosmopolitan |
67 094 |
88 465 |
Harper's Bazaar |
59 873 |
- |
Elle |
59 826 |
67 405 |
In Style - Edycja Polska |
55 355 |
71 390 |
Uroda |
35 788 |
42 793 |
Shape |
23 982 |
21 853 |
W marcu 2013 roku w porównaniu do lutego br. największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 58,14 proc.) pochwalić się mógł miesięcznik „Avanti”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Shape” (Marquard Media Polska) - było to 30,86 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|
ZKDP |
marzec |
luty |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Twój Styl |
193 989 |
232 460 |
Avanti |
163 950 |
103 671 |
Joy |
106 758 |
78 617 |
Zwierciadło |
82 864 |
81 831 |
Pani |
80 905 |
81 701 |
Hot Moda & Shopping |
76 408 |
- |
Glamour |
73 569 |
79 880 |
Cosmopolitan |
67 094 |
71 122 |
Harper's Bazaar |
59873 |
- |
Elle |
59 826 |
57 303 |
In Style - Edycja Polska |
55 355 |
60 395 |
Uroda |
35 788 |
37 998 |
Shape |
23 982 |
34 684 |
Dołącz do dyskusji: Magazyny luksusowe tracą czytelników. "Harper's Bazaar" przed "Elle" i "InStyle"