Londyn szuka maskotki olimpijskiej
Komitet organizacyjny Igrzysk Olimpijskich Londyn 2012 ogłosił konkurs na maskotkę promującą tą imprezę. Opracowane przez agencje reklamowe projekty mają odzwierciedlać ducha tego miasta, pomagając mu w zbieraniu środków na organizację zawodów.
Komitet organizacyjny Igrzysk Olimpijskich Londyn 2012 przesłał do agencji reklamowych wytyczne dotyczące zaprojektowania maskotki promującej to wydarzenie. Ma ona mieć postać ubranej zabawki możliwej do wykorzystania nie tylko w formie fizycznej, ale przede wszystkim w telewizji, internecie i innych mediach cyfrowych.
Maskotka będzie głównym elementem promocji imprezy wśród jej potencjalnych sponsorów, od których organizatorzy zamierzają uzyskać środki w wysokości 2 mld funtów. W związku z tym jej projekty mają odzwierciedlać charakter Londynu i ogólniej całej Wielkiej Brytanii. Agencja, która zwycięży w przetargu, będzie musiała opracować marketingowo-promocyjny plan wprowadzenia maskotki na rynek. Komitet organizacyjny Igrzysk Olimpijskich Londyn 2012 ujawnił już wcześniej oficjalne logo tej imprezy, które jednak zostało powszechnie uznane za nijakie, a 70 proc. ankietowanych osób w wieku 11-20 lat zadeklarowało, że go nie lubi.
Tegoroczną Olimpiadę w Pekinie promowało aż pięć maskotek o nazwie Fuwa, Igrzyska Olimpijskie Ateny 2004 - dwie maskotki, a Olimpiadę Sydney 2000 - trzy. Wcześniejsze zawody olimpijskie miały natomiast po jednej maskotce, najczęściej w postaci zwierzęcia: owczarka (Barcelona 1992), tygrysa (Seul 1988), orła (Los Angeles 1984) i niedźwiedzia (Moskwa 1980).
Dołącz do dyskusji: Londyn szuka maskotki olimpijskiej