LinkedIn z rekordem, GoldenLine blisko 2 mln użytkowników
Pod koniec ub.r. GoldenLine odwiedziało prawie 2 mln internautów miesięcznie, dzięki czemu serwis zbliżył się do swojej rekordowej popularności. Z kolei LinkedIn osiągnął najwyższy jak dotąd zasięg wynoszący 1-1,2 mln polskich użytkowników.
W listopadzie ub.r. GoldenLine odwiedziło 1,97 mln użytkowników, 9,2 proc. wszystkich polskich internautów. Było to o 391,1 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 24,7 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
W ub.r. po sporych wzrostach serwis zbliżył się do poziomu 2 mln odwiedzających miesięcznie. W każdym miesiącu notował ich od 1,49 do 1,97 mln, podczas gdy w drugiej połowie 2013 roku było to 1,37-1,58 mln.
Rekordową odwiedzalność GoldenLine osiągnął jak dotąd w pierwszych miesiącach 2013 roku - miał wtedy po 2,07-2,32 mln użytkowników, co dawało 10,6-12 proc. zasięgu. Z kolei w 2012 roku notował miesięcznie od 1,79 do 2,18 mln użytkowników
>>> Jacy polscy internauci odwiedzają GoldenLine, a jacy LinkedIn?
GoldenLine, tak samo jak LinkedIn, nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, w związku z czym nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają użytkownicy w każdym z tych serwisów.
Goldenline.pl w latach 2012-2014 roku |
||||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
miesiąc |
2012 |
2013 |
2014 |
|||
real users |
zasięg |
real users |
zasięg |
real users |
zasięg |
|
styczeń |
2 104 711 |
10,98% |
2 321 129 |
11,99% |
1 765 550 |
8,36% |
luty |
2 180 213 |
11,30% |
2 089 219 |
10,63% |
1 632 609 |
7,65% |
marzec |
1 907 871 |
9,84% |
2 068 485 |
10,31% |
1 819 514 |
8,44% |
kwiecień |
1 790 569 |
9,19% |
2 248 773 |
11,01% |
1 495 687 |
6,93% |
maj |
1 840 079 |
9,45% |
1 941 874 |
9,49% |
1 725 106 |
7,97% |
czerwiec |
1 928 409 |
9,86% |
1 713 996 |
8,44% |
1 766 532 |
8,15% |
lipiec |
1 930 695 |
9,91% |
1 441 214 |
6,98% |
1 778 141 |
8,13% |
sierpień |
1 884 741 |
9,69% |
1 546 570 |
7,39% |
1 573 832 |
7,19% |
wrzesień |
1 937 822 |
9,97% |
1 369 075 |
6,51% |
1 771 335 |
8,14% |
październik |
2 069 997 |
10,64% |
1 478 579 |
6,99% |
1 834 869 |
8,52% |
listopad |
2 003 005 |
10,33% |
1 581 224 |
7,48% |
1 972 297 |
9,20% |
grudzień |
1 823 860 |
9,43% |
1 516 875 |
7,17% |
- |
- |
Z kolei LinkedIn w ostatnich latach notował systematyczne wzrosty liczby polskich odwiedzających. Pierwszy raz poziom 500 tys. użytkowników przekroczył w maju 2012 roku i w kolejnych miesiącach tamtego roku miał od 515,9 do 596,2 tys. użytkowników, co dawało 2,6-3,1 proc. zasięgu.
W 2013 roku serwis odwiedzało już od 677,7 do 910,2 tys. polskich internautów miesięcznie (zazwyczaj ok. 800 tys.). W kolejnych miesiącach było to o 211-440 tys. więcej niż przed rokiem (to od 35 do 93 proc. w górę).
Pierwszy raz pułap miliona polskich odwiedzających LinkedIn osiągnął w marcu ub.r., a od sierpnia jego zasięg ustabilizował się na tym poziomie, w październiku i listopadzie wynosząc rekordowe 1,17 i 1,25 mln użytkowników.
W kolejnych miesiącach ub.r. serwis notował zazwyczaj od 136 do 418 tys. odwiedzających więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 17-50 proc.).
Linkedin.com w latach 2012-2014 roku |
||||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
miesiąc |
2012 |
2013 |
2014 |
|||
real users |
zasięg |
real users |
zasięg |
real users |
zasięg |
|
styczeń |
430 928 |
2,25% |
768 024 |
3,97% |
914 668 |
4,33% |
luty |
406 627 |
2,11% |
677 711 |
3,45% |
835 756 |
3,92% |
marzec |
485 730 |
2,51% |
791 254 |
3,94% |
1 030 159 |
4,78% |
kwiecień |
470 561 |
2,42% |
910 179 |
4,46% |
913 799 |
4,23% |
maj |
501 854 |
2,58% |
813 400 |
3,97% |
949 786 |
4,39% |
czerwiec |
515 912 |
2,64% |
847 335 |
4,17% |
914 743 |
4,22% |
lipiec |
588 570 |
3,02% |
799 639 |
3,87% |
945 849 |
4,32% |
sierpień |
532 128 |
2,74% |
768 391 |
3,67% |
1 017 390 |
4,65% |
wrzesień |
596 228 |
3,07% |
807 152 |
3,84% |
1 111 389 |
5,11% |
październik |
566 679 |
2,91% |
795 889 |
3,76% |
1 167 898 |
5,42% |
listopad |
585 814 |
3,02% |
831 430 |
3,93% |
1 249 280 |
5,82% |
grudzień |
511 910 |
2,65% |
867 388 |
4,10% |
- |
- |
GoldenLine i LinkedIn to zdecydowanie najpopularniejsze serwisy społecznościowe dotyczące pracy i kariery. Kolejna taka strona - Profeo.pl (należącą do Grupy Pracuj) - w listopadzie ub.r. zanotowała 135,2 tys. użytkowników i 641,8 tys. odsłon krajowych.
Dołącz do dyskusji: LinkedIn z rekordem, GoldenLine blisko 2 mln użytkowników