SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Liga Mistrzów w Polsacie miała mniej widzów niż w TVP 2

Rozgrywki Ligi Mistrzów śledziło na antenie Polsatu ponad 800 tys. widzów mniej niż w poprzednim sezonie w TVP 2. Finał miał zaś najmniejszą widownię od pięciu lat. Wpływy z reklam wyniosły 40 mln zł.

Średnia oglądalność wszystkich meczów Ligi Mistrzów UEFA w sezonie 2009/2010 transmitowanych w Polsacie w środy o 20.30 od września ub.r. do maja br. wyniosła 2,04 mln widzów, co dało stacji 14,51 proc. udziału w grupie 4+ i 15,86 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement (dawniej AGB NMR) dla Wirtualnemedia.pl. W poprzednim sezonie spotkania Ligi Mistrzów emitowane wówczas na antenie TVP 2 śledziło 2,89 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 20,64 proc. i 21,11 proc.

Największą widownię w tym sezonie nie miał finał rozgrywek, ale mecz fazy grupowej pomiędzy drużynami Real Madryt i AC Milan, który odbył się w dniu 21 października ub.r. Zgromadził on przed telewizorami 2,51 mln widzów.

Natomiast rozegrany wyjątkowo w sobotę 22 maja br. finał Bayern Monachium – Inter Mediolan oglądało 2,16 mln osób przy udziale w 4+ wynoszącym 16,08 proc. (18,11 proc. w 16-49), a Polsat przegrał w tym czasie z TVP 1 i TVP 2, ale wygrał z TVN-em. Był to najsłabszy wynik w ostatnich pięciu latach. Najwięcej widzów zgromadził w tym okresie ubiegłoroczny mecz finałowy nadawany w TVP 2 - oglądało go aż 5,21 mln osób (szczegóły w tabeli poniżej).

W czasie nadawania transmisji z meczów LM w Polsacie, stacja ta zajmowała czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie była TVP 1 z udziałem na poziomie 20,12 proc. Dalej znalazły się TVN (19,73 proc.) i TVP 2 (16,17 proc.).

Z danych telemetrycznych wynika, że mecze oglądali głównie mężczyźni, osoby powyżej 35. roku życia, mieszkańcy wsi oraz widzowie z wykształceniem podstawowym i średnim.

Wpływy z reklam emitowanych przy meczach wyniosły 41 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Najwyższe przychody wynoszące 4 mln zł zanotowano przy meczu finałowym.

Polsat pokazywał w minionym sezonie tylko wybrane mecze Ligi Mistrzów, natomiast wszystkie spotkania można było zobaczyć w stacji nSport. Nie jest on jednak monitorowana przez AGB NMR. Zarówno ten kanał jak i Polsat transmitować będą rozgrywki LM przez kolejne dwa sezony.

Oglądalność meczów Ligi Mistrzów w Polsacie

    Wszyscy 4+ 16-49
Spotkanie Data AMR SHR % SHR %
BARCELONA - INTER MEDIOLAN 16-09-2009 2 117 678 15,77% 16,43%
REAL MADRYT - OLYMPIQUE MARSYLIA 30-09-2009 1 921 371 14,19% 14,98%
REAL MADRYT - AC MILAN 21-10-2009 2 506 817 18,05% 19,48%
DYNAMO KIJOW - INTER MEDIOLAN 04-11-2009 1 948 975 14,11% 14,33%
AC MILAN - OLYMPIQUE MARSYLIA 25-11-2009 1 962 614 14,24% 15,44%
RUBIN KAZAN – INTER MEDIOLAN 09-12-2009 1 757 038 11,95% 12,79%
FC PORTO - ARSENAL LONDYN 17-02-2010 1 553 238 10,27% 12,33%
CHELSEA LONDON - INTER MEDIOLAN 24-02-2010 1 763 893 12,63% 13,90%
MANCHESTER UNITED - AC MILAN 10-03-2010 2 018 400 14,33% 15,87%
FC BARCELONA - VFB STUTTGART 17-03-2010 1 911 865 13,43% 14,77%
ARSENAL LONDYN - FC BARCELONA 31-03-2010 2 139 960 14,87% 17,22%
MANCHESTER UNITED - BAYER MONACHIUM 07-04-2010 2 449 740 17,16% 18,95%
BAYERN MONACHIUM - OLYMPIQUE LYON 21-04-2010 1 902 454 13,45% 14,59%
FC BARCELONA - INTER MEDIOLAN 28-04-2010 2 393 006 17,05% 18,50%
Finał
BAYERN MONACHIUM - INTER MEDIOLAN  22-05-2010 2 160 738 16,08% 18,11%
średnia   2 038 184 14,51% 15,86%


Widownia konkurencji w czasie spotkań 

  Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 1 2 708 543 20,12%
TVN 2 655 911 19,73%
TVP 2 2 176 555 16,17%
Polsat – Liga Mistrzów 2 038 184 14,51%


Finały Ligi Mistrzów w ciągu 5 ostatnich lat

      Wszyscy 4+ 16-49
Data Spotkanie Stacja AMR SHR % SHR %
17-05-2006 FC BARCELONA -
ARSENAL LONDYN
TVP2 4 939 876 34,08% 36,34%
23-05-2007 MILAN -
LIVERPOOL 
TVP2 4 294 747 31,40% 33,66%
21-05-2008 MANCHESTER UNITED -
CHELSEA
TVP2 4 349 661 34,54% 38,16%
27-05-2009 FC BARCELONA –
MANCHESTER UNITED
TVP 2 5 207 641 35,21% 36,67%
22-05-2010 BAYERN MONACHIUM -
INTER MEDIOLAN 
Polsat 2 160 738 16,08% 18,11%


Profil widowni Ligi Mistrzów w Polsacie

 WIRTUALNEMEDIA.PL ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 66,56% 138
  Kobiety 33,44% 64
Wiek  4-9 0,97% 16
   10-15 5,54% 77
  16 - 19 5,67% 97
  20 - 24 6,12% 73
  25 - 29 4,65% 53
  30 - 34 7,80% 96
  35 - 39 8,46% 121
  40 - 44 8,51% 132
  45 - 49 9,60% 133
  50 - 54 11,92% 144
  55 - 59 8,90% 118
  60+ 21,87% 113
Wlk. miasta Wieś 45,56% 117
  < 50 tys. 22,75% 95
  50-100 tys. 8,02% 94
  100-200 tys. 5,23% 66
  > 200 tys. 18,43% 90
Zawód Top management 6,12% 78
  Pracownicy średniego szczebla 15,56% 108
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 27,86% 136
  Emeryci 27,57% 108
  Inni 22,89% 72
Wykształcenie Podstawowe 52,63% 115
  Średnie 30,48% 102
  Wyższe 10,38% 91
  Inne 6,51% 50


 

Dołącz do dyskusji: Liga Mistrzów w Polsacie miała mniej widzów niż w TVP 2

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
porażka pOlsatu na całej linii - miliony euro wyrzucon w błoto ;)
0 0
odpowiedź
User
mc
Bo w tym roku słabe drużyny grały. I nie dziwne, że nikt tego nie chciał oglądać.
0 0
odpowiedź
User
grido71
Ale to badanie niestety nie jest reprezentatywne. Należałoby sprawdzić, ile osób korzystało jeszcze z ipla, gdzie również wszystkie środowe spotkania były dostępne
0 0
odpowiedź