Lidl, John Lewis, Heathrow, Pornhub, H&M - świąteczne majstersztyki reklamowe z zagranicy (wideo)
W tym roku, podobnie jak i w latach ubiegłych najczęściej wskazywaną jako najlepsza świąteczna reklama z zagranicy jest spot marki John Lewis. Sporo dobrych recenzji od polskich przedstawicieli branży reklamowej dostała też tegoroczna reklama marki odzieżowej H&M i londyńskiego lotniska Heathrow.
Sainsbury’s The Greatest Gift
Agencja: AMV/BBDO
Jedna z ostatnich reklam AMV/BBDO, które po 35 latach współpracy żegna się z Sainsbury’s. I to w jakim stylu! Blisko 14 milionów wyświetleń na YouTube mówi samo za siebie. Trzyipółminutowy, animowany teledysk o tym, że najlepsze co możemy dać bliskim na Święta to po prostu wspólne chwile.
Rodzinna chociaż trochę za długa historia o najważniejszej rzeczy na święta, bycie ze sobą. Do tego fajna muza i ciekawa animowana forma. Czego więcej można chcieć.
Heathrow „ Coming home for Christmas”
Agencja: Havas London
Pośród epickich, wielomilionowych produkcji wyróżnia się prostotą i bezpretensjonalnością, szczególnie biorąc pod uwagę to, że reklamowanym produktem jest lotnisko. Łapie za serce i przynosi uśmiech od pierwszych sekund.
Wzruszająca podróż pary pluszowych misiów, a tak naprawdę wyczekiwanych z utęsknieniem dziadków z „Coming Home for Christmas” największego brytyjskiego lotniska przypomniała, że to, co naprawdę się liczy (i to nie tylko 24 grudnia), to czas spędzany z bliskimi.
Trochę zaskakująca historia misiów, które stają się...dziadkami. Miło to się ogląda wspominając swoich dziadków.
Spain State Lottery
Agencja: Leo Burnett Madryt
Duża odwaga Hiszpańskiej Loterii, która pokazuje, że można nie wygrać, ale nie wygrana się najbardziej liczy.
H&M „Come Together „– directed by Wes Anderson
Agencja: Adam&Eve DDB
Mamy wszystkie nieodłączne elementy świąt: ludzie, podróż, choinka, ozdoby, kolędy i prezenty przedstawione w wyborny sposób przez samego Wes Andersona. Reklama urzeka wprowadzając nas w przyjemny nastrój świąteczny.
Wielkie nazwiska, znana twarz i prosta historia. A przecież najbardziej lubimy to, co gdzieś już słyszeliśmy. Chociaż deadline’y gonią, każdy chciałby dotrzeć na czas do domu i zasiąść przy stole z bliskimi. Zachwycająca forma wizualna wskazuje prosto: H&M ma wyczucie stylu i wie, jakie są najświeższe trendy.
Po zeszłorocznej i nieudanej moim zdaniem kampanii świątecznej z udziałem Katy Perry H&M pokazał prawdziwą klasę. Pełna niemal czterominutowa wersja spotu to ciekawa, świetnie zrealizowana historia. Przykuwa charakterystyczną stylistyką Wesa Andersona (twórcy między innymi „Grand Budapest Hotel” czy „Kochankowie z Księżyca”) i jak na święta przystało, jest bardzo ciepła. A przy tym gdzieś tam pojawia się produkt. Zupełnie nienachalnie.
Mimo braku historii, postaci tak świetnie zarysowane, że chciałoby się obejrzeć film długometrażowy.
Harvey Nichols Christmas
Bezpretensjonalna i prosta.
Xfinity - Hooking Up Grandma's House
Agencja: 72andSunny
Święta to czas, w którym może zdarzyć się wiele niespodziewanych rzeczy. I tak też dzieje się w reklamie Xfinity, pokazując że stereotypowe myślenie może zaprowadzić nas w kozi róg. Xfinity fantastycznie pokazuje, że pomimo różnic wiekowych potrafimy znaleźć wspólny język – wystarczy tylko chcieć.
Dołącz do dyskusji: Lidl, John Lewis, Heathrow, Pornhub, H&M - świąteczne majstersztyki reklamowe z zagranicy (wideo)