SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wprost” z największym spadkiem wpływów reklamowych - mocno w górę „Viva” i „Życie na gorąco” (Top10)

W ciągu dziesięciu miesięcy br. trzy magazyny z czołówki dziesięciu o największych wpływach z reklam - „Twój Styl”, „Wprost” i „Przyjaciółka” - zanotowały spadek tych przychodów. Najbardziej wzrosły natomiast wydatki reklamowe w „Życiu na gorąco”.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do października br. magazyny zarobiły na reklamach nieco ponad 3,4 mld zł, czyli 3,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Liderem wpływów z reklam pozostaje niezmiennie miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który utrzymuje tą lokatę, mimo że jego przychody w skali roku spadły o 5 proc., do 212,1 mln zł.

Drugie miejsce na podium utrzymała „Viva!” (Edipresse Polska) z wpływami w kwocie 172,7 mln zł (wzrost o 15,5 proc.). Trzecią lokatę zajmuje „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który w tym roku zarobił na reklamach niemal 140 mln zł (wzrost o 1 proc.).

Spośród pozostałych magazynów z czołówki TOP10 dwa tytuły zanotowały spadki wpływów reklamowych. W tygodniku „Wprost” (PMPG Polskie Media) reklamodawcy zmniejszyli wydatki rok do roku o 14,5 proc. - z 103,5 do 88,5 mln zł. Z kolei w „Przyjaciółce” zmalały one o 1,2 proc., do 70,7 mln zł.

W przypadku pozostałych tytułów przychody z reklam wzrosły. Najwyższy wzrost procentowy zanotowało „Życie na gorąco” (Bauer) - 22,2 proc. (do 74,8 mln zł). O 16 proc. wzrosły z kolei wpływy reklamowe „Pani” (Bauer) – do 96,4 mln zł, a o 8,4 proc. więcej zarobił magazyn „Party” (Edipresse Polska) – 97,3 mln zł.

7,2 proc. więcej niż rok wcześniej wydali w omawianym okresie reklamodawcy w „Show” wydawanym przez Wydawnictwo Bauer (71,1 mln zł), a o 2,2 proc. więcej w „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 90,8 mln zł.

Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2016

I-X 2017

zmiana proc.

TWÓJ STYL

223 222 028 zł

212 068 991 zł

-5

VIVA

149 577 474 zł

172 732 780 zł

15,5

TELE TYDZIEŃ

138 380 236 zł

139 959 506 zł

1,1

PARTY

89 740 890 zł

97 301 649 zł

8,4

PANI

83 134 837 zł

96 436 267 zł

16

NEWSWEEK POLSKA

88 779 231 zł

90 761 822 zł

2,2

WPROST

103 515 413 zł

88 525 833 zł

-14,5

ŻYCIE NA GORĄCO

61 231 651 zł

74 825 187 zł

22,2

SHOW

66 304 426 zł

71 091 221 zł

7,2

PRZYJACIÓŁKA

71 624 303 zł

70 747 516 zł

-1,2

wszystkie pisma

3 284 964 580 zł

3 407 981 685 zł

3,7

Dołącz do dyskusji: „Wprost” z największym spadkiem wpływów reklamowych - mocno w górę „Viva” i „Życie na gorąco” (Top10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zac
Newsweek jest cool. Spadek sprzedaży o 20% i wzrost reklamy. Ciekawa logika
0 0
odpowiedź
User
Quo vadis?
Wprost do piachu
0 0
odpowiedź