„Wprost” z największym spadkiem wpływów reklamowych - mocno w górę „Viva” i „Życie na gorąco” (Top10)
W ciągu dziesięciu miesięcy br. trzy magazyny z czołówki dziesięciu o największych wpływach z reklam - „Twój Styl”, „Wprost” i „Przyjaciółka” - zanotowały spadek tych przychodów. Najbardziej wzrosły natomiast wydatki reklamowe w „Życiu na gorąco”.
W okresie od stycznia do października br. magazyny zarobiły na reklamach nieco ponad 3,4 mld zł, czyli 3,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Liderem wpływów z reklam pozostaje niezmiennie miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który utrzymuje tą lokatę, mimo że jego przychody w skali roku spadły o 5 proc., do 212,1 mln zł.
Drugie miejsce na podium utrzymała „Viva!” (Edipresse Polska) z wpływami w kwocie 172,7 mln zł (wzrost o 15,5 proc.). Trzecią lokatę zajmuje „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który w tym roku zarobił na reklamach niemal 140 mln zł (wzrost o 1 proc.).
Spośród pozostałych magazynów z czołówki TOP10 dwa tytuły zanotowały spadki wpływów reklamowych. W tygodniku „Wprost” (PMPG Polskie Media) reklamodawcy zmniejszyli wydatki rok do roku o 14,5 proc. - z 103,5 do 88,5 mln zł. Z kolei w „Przyjaciółce” zmalały one o 1,2 proc., do 70,7 mln zł.
W przypadku pozostałych tytułów przychody z reklam wzrosły. Najwyższy wzrost procentowy zanotowało „Życie na gorąco” (Bauer) - 22,2 proc. (do 74,8 mln zł). O 16 proc. wzrosły z kolei wpływy reklamowe „Pani” (Bauer) – do 96,4 mln zł, a o 8,4 proc. więcej zarobił magazyn „Party” (Edipresse Polska) – 97,3 mln zł.
7,2 proc. więcej niż rok wcześniej wydali w omawianym okresie reklamodawcy w „Show” wydawanym przez Wydawnictwo Bauer (71,1 mln zł), a o 2,2 proc. więcej w „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 90,8 mln zł.
Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2016 |
I-X 2017 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
223 222 028 zł |
212 068 991 zł |
-5 |
VIVA |
149 577 474 zł |
172 732 780 zł |
15,5 |
TELE TYDZIEŃ |
138 380 236 zł |
139 959 506 zł |
1,1 |
PARTY |
89 740 890 zł |
97 301 649 zł |
8,4 |
PANI |
83 134 837 zł |
96 436 267 zł |
16 |
NEWSWEEK POLSKA |
88 779 231 zł |
90 761 822 zł |
2,2 |
WPROST |
103 515 413 zł |
88 525 833 zł |
-14,5 |
ŻYCIE NA GORĄCO |
61 231 651 zł |
74 825 187 zł |
22,2 |
SHOW |
66 304 426 zł |
71 091 221 zł |
7,2 |
PRZYJACIÓŁKA |
71 624 303 zł |
70 747 516 zł |
-1,2 |
wszystkie pisma |
3 284 964 580 zł |
3 407 981 685 zł |
3,7 |
Dołącz do dyskusji: „Wprost” z największym spadkiem wpływów reklamowych - mocno w górę „Viva” i „Życie na gorąco” (Top10)