SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kosmetyki kolorowe - dynamiczny rozwój rynku

Rynek kosmetyków kolorowych to bardzo dynamicznie rozwijająca się branża - wynika z raportu "Rynek kosmetyków kolorowych - Kosmetyczka Polki 2005", przygotowanego przez agencję badawczą Inquiry.

W ocenie autorów badania, polski rynek kosmetyków kolorowych jest obecnie wart około 1-1,2 miliarda złotych rocznie.

Na polskim rynku można naleźć ponad 50 różnych marek kosmetyków o makijażu, choć jedynie kilka z nich ma silną pozycję rynkową (przede wszystkim marki znane ze sprzedaży bezpośredniej). Liczba marek obecnych na rynku wciąż rośnie, a kolejni zagraniczni producenci poszukują w Polsce dystrybutorów.

- To zrozumiałe, ponieważ powiększa się też zestaw używanych kosmetyków - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry. - Codzienny makijaż stał się w Polsce standardem. Prawie każda Polka posiada podstawowe kosmetyki: zestaw szminek, maskarę i cienie do oczu. Najczęściej są to produkty z "niższej półki", ale tzw. marki selektywne mają także klientki, które są gotowe płacić wysokie ceny za odrobinę luksusu.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Inquiry, w Polsce istnieje liczna grupa kobiet, dla których makijaż jest ważnym elementem ogólnego, codziennego dbania o urodę. Chętnie eksperymentują, zwracają uwagę na nowe produkty, kupują nowe kosmetyki - choć mają ich już i tak wiele. Połowa kobiet maluje się codziennie, a od czasu do czasu - niemal wszystkie.

           
 
Co ciekawe, Polki są mało przywiązane do marek kosmetyków do makijażu - liczy się przede wszystkim kolor i właściwości produktu. Wykonany przez Inquiry spis kosmetyków posiadanych przez polskie konsumentki wykazał, że większość kobiet w ogóle nie przypomina sobie marek produktów, których używają. Trudno zatem mówić o jakiejkolwiek  lojalności wobec marek.

Dołącz do dyskusji: Kosmetyki kolorowe - dynamiczny rozwój rynku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl