SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Konsument" powraca

Synergia telewizji, radia i prasy

Na co zwrócić uwagę podpisując umowę, czego wystrzegać się, a czego wymagać – o tym w drugiej edycji programu „Konsument”, który już 28 lutego br. pojawi się na antenie TVP2. Jednocześnie audycja emitowana będzie w Programie 1 Polskiego Radia

- Głównymi celami, jakie postawili sobie autorzy cyklu, jest podniesienie świadomości polskich konsumentów, co do przysługujących im praw, możliwości ich egzekwowania, a także popularyzacja właściwych wzorców konsumpcji. W przyjętej przez rząd „Strategii polityki konsumenckiej na lata 2004–2006” za nadrzędny cel postawiliśmy sobie stworzenie przyjaznego konsumentowi rynku. Kluczowym narzędziem do jego osiągnięcia będą przede wszystkim edukacja i informacja. Realizacja tych założeń nie jest możliwa bez współpracy z mediami – twierdzi dr Cezary Banasiński, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W porównaniu z pierwszą edycją programu widzów czekają zmiany, zwłaszcza w sposobie realizacji audycji. Program telewizyjny będzie miał charakter interwencyjny. Dziennikarze wyjaśnią problemy – także te zgłaszane przez widzów – i pomogą w ich rozwiązaniu.

Nowością będzie podział audycji na bloki, w których konsument znajdzie szczegółowe informacje o obowiązujących przepisach i możliwości dochodzenia roszczeń. W programie pojawi się również stały element „Niezbędnik konsumenta”, w którym prezentowane będą wyniki testów konsumenckich oraz kontroli produktów i usług przeprowadzonych przez Inspekcję Handlową.

Założeniem jest, by audycje docierały do jak najszerszego grona odbiorców. Stąd w każdym odcinku, obok rozmów ze specjalistami i felietonów przedstawiających realne problemy i sytuacje, pojawi się sonda uliczna oraz wyniki badań rynkowych. Będzie też miejsce na elementy humorystyczne: zaprezentowane zostaną fragmenty starych polskich komedii filmowych oraz skecze w wykonaniu Kabaretu Moralnego Niepokoju. W audycji telewizyjnej pojawi się nowy bohater - animowana postać, która podpowie konsumentom, do kogo zwracać się po pomoc.

Drugą edycję programu poprowadzi Dorota Wellman (obecnie dziennikarka TVP2 i tygodnika „Gala”; z wykształcenia polonista i historyk sztuki).

Przygotowując program „Konsument” sama wiele się nauczyłam. Poznałam swoje prawa, dowiedziałam się, gdzie szukać pomocy, uświadomiłam sobie, że nie jestem bezradna i mogę walczyć z nieuczciwością. To dzięki programowi uważnie czytam umowy, które podpisuję. „Konsument” to praktyczny poradnik dnia codziennego. Nie znudzi, nie znuży i pomoże uporać się z kłopotami. Pomagamy, interweniujemy. Stoimy po Państwa stronie - mówi Dorota Wellman.

Współautorem scenariusza jest Maciej Chmiel, producent m.in. prowadzonego w TVP2 przez Wojciecha Jagielskiego „Wywiadu z wampirem”, „Ulubionych kawałków” Marka Niedźwiedzkiego oraz „Mieszanych uczuć” Małgorzaty Domagalik.

Program „Konsument” emitowany będzie w każdy poniedziałek o godz. 17.15 począwszy od 28 lutego 2005 r., na antenie TVP2. Jednocześnie audycji dotyczącej tych samych problemów będzie można posłuchać w 1 Programie Polskiego Radia, w każdy poniedziałek o godz. 8.15. Audycji radiowej towarzyszyć będzie godzinny dyżur eksperta.

Ponadto, kontynuacją poruszanych problemów na antenie telewizyjnej i radiowej będą artykuły w dzienniku „Fakt”.

Dołącz do dyskusji: "Konsument" powraca

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl