SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Konsument i media - raport

Firma On Board PR przygotowała raport "Konsument i media" - pierwsze z serii opracowań adresowanych do przedsiębiorców i pomagających im w projektowaniu strategii działań public relations.

Raport On Board PR przygotowany na podstawie badań opinii społecznej zrealizowanych przez TNS OBOP określa m.in. zaufanie Polaków do informacji podawanych w mediach i możliwą skalę ich wpływu na decyzje podejmowane przez konsumentów.

Raport firmy "Konsument i media" ma pomóc przedsiębiorcom w planowaniu działań komunikacyjnych określając rolę mediów w komunikacji z klientami. Stanowi pierwsze z opracowań, które na temat roli public relations w zarządzaniu wizerunkiem przedsiębiorstw przygotowuje On Board PR. Zaprezentowane w raporcie dane opisują postawy Polaków wobec informacji podawanych w mediach, wiarygodność opinii dziennikarzy oraz możliwy wpływ wiadomości zaczerpniętych z mediów na decyzje zakupowe Polaków.

Przedstawione dane potwierdzają m.in. strategiczną rolę działań z obszaru Crisis Management. Podawane wyniki badań wskazują np., że publikacja o wykryciu nieprawidłowości związanych z produkcją może zniechęcić do zakupu produktu nawet 53% klientów. Z drugiej strony, wiadomości o działalności społecznej podejmowanej przez firmę stanowią bezpośrednią zachętę do zakupów tylko dla 23% Polaków.

"Informacje o kryzysie na ogół zniechęcają klientów" - mówi Norbert Ofmański, dyr. zarządzający On Board PR - "Wśród młodych osób częściej niż w innych grupach można jednak spodziewać się też reakcji odwrotnej - zachęcenia do zakupu. Takie zjawisko dotyczy przede wszystkim produktów związanych z kulturą - książek, nagrań, koncertów, produkcji filmowych".

Raport On Board PR porusza też temat wiarygodności poszczególnych mediów oraz skali zjawiska przekazywania sobie przez odbiorców mediów informacji dotyczących różnych wydarzeń. Okazuje się, ze Polacy najchętniej dzielą się zaczerpniętą z mediów wiedzą na temat katastrof i afer, zdrowia i wydarzeń regionalnych.

"Naiwnością jest ufać, że wiadomości o kryzysie firmy dotrą wyłącznie do czytelników pisma, gdzie zostały opublikowane" - komentuje Norbert Ofmański z On Board PR -  "grupa odbiorców takich informacji jest dużo większa - często i bardzo często przekazuje sobie takie wiadomości aż 51% Polaków".

Raport jest pierwszym z serii opracowań dla środowiska biznesu dotyczących warunków działań wizerunkowych w Polsce przygotowywanych przez firmę doradczą On Board PR. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez TNS OBOP w październiku 2005 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej 1005-osobowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

Dołącz do dyskusji: Konsument i media - raport

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl