Konsumenci ufają blogom
Blogi mają większy wpływ od serwisów społecznościowych na podejmowane przez konsumentów decyzje zakupowe.
Z badania o nazwie 'Harnessing the Power of Blogs' przeprowadzonego przez JupiterResearch na zlecenie firmy BuzzLogic wynika, że 25 procent respondentów czytających blogi ufa zamieszczanym na nich reklamom, w porównaniu do 19 procent, którzy mają taki sam stosunek do reklam w serwisach społecznościowych - informuje serwis ClickZ.
Spośród wspomnianych czytelników blogów, blisko połowa sprawdza wiele takich stron za każdym razem gdy loguje się do sieci, a 40 procent podejmuje działanie w wyniku obejrzenia na nich reklamy. Spośród takich działań 17 procent to przeczytanie recenzji produktu w sieci, a po 16 procent szukanie dodatkowych informacji na temat danego produktu lub usługi oraz odwiedzenie strony internetowej producenta lub sprzedawcy.
Badanie JupiterResearch pokazuje również, że blogi mają wpływ na konsumentów w momencie podejmowanej przez nich decyzji o zakupie. Pełnią one tutaj większą rolę od serwisów społecznościowych, co prawdopodobnie wynika z tego, że blogerzy mogą być postrzegani jako autorytety w danym temacie, szczególnie w przypadku niszowych segmentów.
źródło: ClickZ
Dołącz do dyskusji: Konsumenci ufają blogom