SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koniec "Na żywo"

Miesięcznik "Na żywo" przestaje się ukazywać a Axel Springer Polska wycofuje się z segmentu czasopism people.

Numer 20 magazynu "Na Żywo" będzie ostatnim wydaniem, które ukaże się w kioskach. Wydawca miesięcznika - Axel Springer Polska - postanowił wycofać się z segmentu czasopism people - podano wczoraj w komunikacie.

"Decyzja ta jest częścią naszej długofalowej strategii. Zamierzamy rozwijać się w segmentach, w których nasze marki są liderami lub mają bardzo mocną pozycję, tak jak w segmencie pism kobiecych, opiniotwórczych, motoryzacyjnych, ekonomicznych i komputerowych. Mimo bardzo dobrej pracy redakcji i działów wydawniczych, "Na Żywo" nie udało się uzyskać zadowalających wyników finansowych, nie widzieliśmy też perspektyw na najbliższy okres - stąd nasza decyzja" - poinformował Florian Fels, prezes Zarządu Axel Springer Polska.

Większość pracowników "Na Żywo" ma znaleźć zatrudnienie w innych redakcjach Axel Springer Polska. Wczoraj biuro prasowe koncernu odmówiło odpowiedzi na pytanie ile osób straci pracę.

Decyzja o zamknięciu "Na żywo", jednego z tytułów Axla Springera, kolorowego dwutygodnika poświęconego gwiazdom, nie zaskoczyła rynku. - Była spodziewana od dłuższego czasu. Na "Na żywo" nie kładziono w wydawnictwie nacisku. Myślę, że Axel Springer uzależnia teraz wszystkie swoje decyzje wydawnicze od tego, co będzie się działo na rynku dzienników, który jest dla niego ważniejszy. Na pewno będzie też bronił pozycji "Newsweeka" - mówi dla "Rzeczpospolitej" Tomasz Tęcza, mediaplanner z domu mediowego SPC House of Media.

W branży powtarza się również, że wycofanie tytułu ma związek z cięciami budżetowymi w wydawnictwie i z planami przejęcia części magazynów Axel Springer Polska przez innego wydawcę. Za najbardziej prawdopodobnego nabywcę magazynów Springera uważane jest wydawnictwo Edipresse Polska SA, które wydaje dwutygodnik "Viva!".

Informację o planach sprzedaży magazynów Michał Fijoł, rzecznik zarządu Axel Springer Polska, komentuje jednak jako nieprawdziwą. Natomiast Zbigniew Napierała, prezes Edipresse Polska, powiedział "Rz" tylko: - Nie potwierdzam i nie zaprzeczam.

Decyzję o zamknięciu "Na żywo" mogły przyspieszyć plany wydania nowego tytułu wydawnictwa Axel Springer, kierowanego do kobiet "Olivia Baby", który będzie wymagał nakładów na promocję. - Pracujemy nad takim projektem, pierwszy numer ukaże się w październiku - przyznaje wydawnictwo.

Średnia sprzedaż ogółem "Na żywo" w okresie I-V br. wyniosła 60,5 tys. egz., rok wcześniej w tym samym czasie - 71,9 tys. Spadły również wpływy reklamowe magazynu. W pierwszym półroczu br. "Na żywo" zarobiło na reklamach 2,94 mln zł, rok wcześniej odpowiednio 3,5 mln zł (Expert Monitor).

"Na żywo" było na rynku od 1995 r.

Dołącz do dyskusji: Koniec "Na żywo"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl