SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koniec konkursu reklamowego "Kreatura"

VFP odwołało 9. edycję konkursu "Kreatura". Czy Kreaturę uda się uratować?

Spółka VFP Communications, organizator konkursu reklamowego Kreatura, poinformował o odwołaniu przyszłorocznej edycji festiwalu. Powód? Brak porozumienia ze Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych (SAR) i Klubem Twórców Reklamy (KTR) na temat dalszych losach festiwalu i sygnały, że dyrektorzy kreatywni największych agencji (zrzeszeni w KTR-ze) nie zamierzają przystąpić do prac w jury oraz nie nadeślą zgłoszeń do konkursu.

VFP prowadziła negocjacje o sprzedaży praw do "Kreatury" z SAR-em i KTR-em od listopada br., gdy organizacje te wyraziły zainteresowanie przejęciem konkursu.

"Dzisiaj jest już dla nas jasne, że rozmowy nie były prowadzone w dobrej wierze. W zasadzie to przystawiono nam broń do skroni: albo przekażemy im Kreaturę, albo ona zginie" - powiedział Kehrt Reyher, prezes VFP, właściciela praw do organizacji Ogólnopolskiego Konkursu Reklamy "Kreatura".

"Oczywiście, gdy największe agencje nie zamierzają brać udziału w konkursie, jego istnienie w dotychczasowej formie traci sens" - dodał Reyher.

Od 8 lat, czyli od początku istnienia, konkurs był organizowany przez VFP w porozumieniu z Klubem Dyrektorów Kreatywnych, nieformalnym stowarzyszeniem dyrektorów kreatywnych uczestniczących w pracach jury i decydujących o wprowadzaniu zmian w jego regulaminie.

W związku z tą sprawą swoje oświadczenie wystosowali Prezes SAR Paweł Kastory i Prezes KTR Kot Przybora.

- Polskie środowisko reklamowe w mijającym roku podjęło zwieńczony sukcesem wysiłek zmierzający do utworzenia Klubu Twórców Reklamy. Nowa organizacja, w skrócie zwana KTR, stała się faktem. Zastąpi ona wszystkie dotychczas działające z udziałem Dyrektorów Kreatywnych nieformalne kluby środowiskowe i stanowić będzie zorganizowaną reprezentację twórców szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej. Skala i powaga tego przedsięwzięcia powodują, że jest to wydarzenie nie mające precedensu w historii polskiego rynku reklamowego.
Z inicjatywą utworzenia Klubu Twórców Reklamy na początku tego roku wystąpili Jarek Ziębiński i Darek Zatorski z agencji reklamowej Leo Burnett. Na zorganizowanym przez nich, w maju bieżącego roku, spotkaniu założycielskim z grona kilkunastu zaproszonych dyrektorów kreatywnych agencji reklamowych wybrano tymczasowy zarząd KTR. W jego skład weszli: Kot Przybora z agencji PZL jako Prezes oraz Darek Zatorski z agencji Leo Burnett, Jakub Kamiński z agencji Brain i Marcin Mroszczak z agencji Corporate Profiles DDB jako członkowie zarządu. Powołany wówczas zarząd funkcjonuje do chwili obecnej i reprezentuje KTR. Od tego czasu działają również grupy robocze powołane do realizacji zadań określonych w czasie spotkania. Od początku swojego istnienia KTR cieszy się pełnym wsparciem Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce. KTR skupia pracowników działów kreacji i Dyrektorów Kreatywnych m.in. są to: Marcin Mroszczak ,Corporate Profiles DDB; Jacek Szulecki, Agnieszka Liska-Wójcik; Dariusz Max Olech, Saatchi & Saatchi.; Katarzyna Batogowska, Grey Worldwide; Jacek Maciejewski, Euro RSCG Poland; Leszek Kwiatkowski, Lowe GGK; Maciej Nowicki, J. Walter Thompson - Parintex; Darek Zatorski, Leo Burnett; Iwona Kluszczyńska, Damir Brajdić, McCann-Erickson Polska; Michał Nowosielski, Publicis; Paweł Niziński, Piotr Gruszczyński, Young & Rubicam Poland; Bartosz Bartoszek, TCG.; Zofia Szymańska, Gruppa66 Ogilvy,; Paweł Nowakowski; Michał Sorówka, NoS/BBDO; Iwo Zaniewski, Kot Przybora, PZL; Jakub Kamiński, Asiya Malinowska, Brain; Jarosław Wiewiórski, Soda; Przemek Bogdanowicz, Maciej Kowalczuk G7; Adam Szczepocki, DougFaberFamily; Albert Wosiek, Adrian Tomaszewski, V & P; Paweł Borowski , Ad Fabrika FCB, KTR określił cztery główne cele swojej działalności: 1. Podnoszenie standardów w kreacji reklamowej, fotografii, kinie, muzyce, ilustracji, typografii, projektowaniu graficznym i przemysłowym oraz dziedzinach pokrewnych 2. Kształtowanie wizerunku komercyjnych środowisk twórczych 3. Wspieranie działań młodych twórców sztuki komercyjnej, 4. Budowanie służących wymianie talentów kontaktów między branżą reklamową a szeroko pojmowanymi środowiskami twórczymi.
Jednym z pierwszych przedsięwzięć zaplanowanych na rok 2004, służącym realizacji strategicznych celów KTR, jest organizacja konkursu reklamy, który będzie odbywał się pod całkowitym nadzorem merytorycznym KTR i obejmie możliwie najszersze spektrum rynku komunikacji marketingowej. KTR jest organizacją typu "non-profit" i wszystkie ewentualne zyski pojawiające się w wyniku prowadzonej działalności będzie przeznaczał na realizację postawionych sobie głównych celów, działalność statutową oraz wszelkie inicjatywy działające na rzecz i w interesie polskiego środowiska reklamowego.
Równolegle do przebiegu prac nad określeniem strategicznych dla KTR celi, zarząd KTR oraz Zarząd SAR prowadził rozmowy z przedstawicielami VFP o możliwości odkupienia nazwy Konkursu., doceniając rolę i historyczne znaczenie konkursu dla środowiska reklamowego.
O "zawieszeniu" rozmów z VFP, Klub Twórców Reklamy dowiedział się z dziennego serwisu Media i Marketing polska, a następnie z listu przesłanego na ręce Prezesa KTR - Kota Przybory oraz Prezesa SAR - Pawła Kastorego.
Ten dziwny sposób prowadzenia rozmów i negocjacji, powiadamianie stron w trybie wypowiedzi prasowych bardzo zaskoczył przedstawicieli KTR i SAR. i narusza dwustronne postanowienie o nie ujawnianiu przebiegu negocjacji przed jej zakończeniem - czytamy w liście.

Dołącz do dyskusji: Koniec konkursu reklamowego "Kreatura"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl