SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kompania wychodzi naprzeciw studentom

W odpowiedzi na potrzeby studentów i pracodawców powstał ogólnopolski program edukacyjny, w którym młodzi ludzie będą mogli rozwinąć umiejętności menedżerskie, w tym tzw. umiejętności miękkie oraz wygrać staże w Polsce i za granicą

Kompania Piwowarska S.A. i Stowarzyszenie SIFE Polska zainaugurowali wspólną akcję pod nazwą "Kompania Inicjatyw". Program jest odpowiedzią na potwierdzone wynikami badań Instytutu SMG/KRC sygnały ze strony pracodawców oraz studentów myślących o przyszłej karierze, że osobom kończącym szkoły wyższe brakuje umiejętności menedżerskich, bardzo przydatnych w poszukiwaniu stażu, pracy, a także w późniejszym osiąganiu sukcesów zawodowych. Celem "Kompanii Inicjatyw" jest zachęcenie i motywowanie studentów do rozwijania cech przywódczych, zdolności interpersonalnych oraz nabywania nowych kompetencji i doświadczeń w pracy zespołowej. Integralną częścią projektu jest konkurs o nazwie "Cel - Menedżer", który ma wyłonić najbardziej aktywnych, odpowiedzialnych i kreatywnych studentów. Wśród nagród są między innymi płatne staże w Polsce i za granicą w placówkach Kompanii Piwowarskiej S.A. oraz Grupy SABMiller. W ramach programu na początku nowego semestru akademickiego 2005 r. na wybranych uczelniach odbędą się Dni Kompanii Inicjatyw, podczas których studenci będą mogli wziąć udział w seminariach prowadzonych przez ekspertów-trenerów z dziedziny rozwoju kadr, a także  prezentacjach przedstawicieli Kompanii Piwowarskiej S.A. "Ten program jest ważnym wydarzeniem dla naszej firmy, gdyż pokazuje niemalże w symboliczny sposób, że zależy nam na bezpośrednim kontakcie ze studentami. Studenci zawsze byli dla nas ważni i kierowaliśmy do nich różne programy, ale robiliśmy to raczej "zza biurka", o naszych inicjatywach mogli się dowiedzieć z Internetu czy z plakatów, natomiast dzięki "Kompanii Inicjatyw" będą mogli spotkać się z naszymi specjalistami i uzyskać odpowiedzi na interesujące ich pytania", powiedział Paweł Kwiatkowski rzecznik prasowy, dyrektor  Corporate Affairs z Kompanii Piwowarskiej S.A.

Na zlecenie Kompanii Piwowarskiej S.A. Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej SMG/KRC przeprowadził badania mające na celu wskazanie, jakich umiejętności pozamerytorycznych brakuje młodym ludziom u progu kariery zawodowej. Na podstawie pogłębionych wywiadów z przedstawicielami największych pracodawców reprezentujących różne branże oraz specjalistów od rekrutacji, instytut zweryfikował, na ile własna ocena studentów w tym zakresie znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Z badań wynika, że umiejętności menedżerskie, w tym tzw. umiejętności miękkie są bardzo istotne dla pracodawców i coraz częściej stanowią istotne kryterium w procesie rekrutacji. Ich zdaniem studenci mają tendencję do zawyżania własnej samooceny, a w trakcie rozmów kwalifikacyjnych nie są w stanie swoich deklaracji poprzeć konkretnymi przykładami. Warto zwrócić uwagę, że w rzeczywistości, aż około 60% badanych studentów posiada przeciętną lub niską motywację do podejmowania działań istotnych z punktu widzenia pracodawców.  

Konkurs Cel - Menedżer, organizowany w ramach "Kompanii Inicjatyw" ma na celu rozwijanie umiejętności personalnych i menedżerskich. Konkurs został tak zaprojektowany, aby rozwijał cechy przywódcze i zdolności interpersonalne. Uczestnicy muszą stworzyć zespół projektowy, a następnie zaplanować i zrealizować jeden lub kilka projektów, będących próbą nauczania i rozwijania umiejętności menedżerskich oraz przedsiębiorczości dowolnie wybranej grupy. Wśród nagród są między innymi płatne staże w Polsce i za granicą w placówkach Kompanii Piwowarskiej S.A. oraz Grupy SABMiller. Wszyscy biorący udział w Konkursie otrzymają specjalne certyfikaty. Zgłoszenia przyjmowane będą do 31 marca 2005 roku.
Na początku nowego semestru akademickiego 2005 roku na wybranych uczelniach w całej Polsce odbędą się specjalne spotkania - Dni Kompanii Inicjatyw. Studenci będą mogli wziąć udział w seminariach z zakresu rozwijania kompetencji interpersonalnych, osobistych i menedżerskich, prowadzonych przez ekspertów-trenerów, a także w prezentacjach prowadzonych przez przedstawicieli Kompanii Piwowarskiej S.A. - specjalistów z działów produkcji, sprzedaży i marketingu. Prezentacje będą dotyczyły zagadnień związanych m.in. z zarządzaniem projektem, zastosowaniem nowoczesnych technologii w procesie produkcji oraz wprowadzaniem marek na rynek. Ponadto studentom zaprezentowane zostaną wyniki badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej SMG KRC, na temat tzw. miękkich kompetencji studentów. Dni Kompanii Inicjatyw odbędą się na Politechnice Łódzkiej, Politechnice Warszawskiej, Politechnice Białostockiej, Politechnice Poznańskiej, Politechnice Śląskiej, oraz w Szkole Głównej Handlowej i Wyższej Szkole Bankowości w Toruniu - czytamy w komunikacie prasowym.

Dołącz do dyskusji: Kompania wychodzi naprzeciw studentom

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl