„Kobieta i Życie” na czele. „Poradnik Domowy” najmocniej w dół
W styczniu 2015 roku nowym liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych została „Kobieta i Życie”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Świat Kobiety”, z kolei najwięcej stracił „Poradnik Domowy”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 361 240 egz. W porównaniu do stycznia 2014 roku zwiększyła się ona o 8,49 proc. Wówczas miesięcznik ten był drugi.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z czwartego na drugie miejsce awansował „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik uplasował się na poziomie 354 134 egz., po wzroście o 17,36 proc. - największym w zestawieniu.
Ostatnia pozycja na podium należała do miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda), który rok wcześniej był liderem. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,33 proc. do 317 131 egz.
Z kolei największy spadek, wynoszący 17,91 proc., odnotował „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Sprzedaż ogółem tego tytułu w styczniu br. wyniosła 263 523 egz.
Wirtualnemedia.pl |
styczeń |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie |
434 414 |
361 240 |
361 240 |
424 924 |
332 983 |
332 983 |
Świat Kobiety |
444 773 |
354 134 |
354 134 |
429 864 |
301 740 |
301 740 |
Dobre Rady |
480 000 |
317 131 |
317 131 |
515 000 |
349 761 |
349 761 |
Poradnik Domowy |
396 830 |
263 523 |
263 523 |
428 946 |
320 998 |
320 998 |
Claudia |
314 238 |
195 595 |
195 595 |
373 970 |
205 920 |
205 920 |
Cała Ty |
240 000 |
144 818 |
144 818 |
358 000 |
172 367 |
172 367 |
Olivia |
224 957 |
142 477 |
142 477 |
234 931 |
146 951 |
146 951 |
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku większość miesięczników poradnikowych zanotowała spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy” - było to 20,42 proc. Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 7,62 proc., odnotowała „Olivia” (Wydawnictwo Bauer).
Wirtualnemedia.pl |
miesiąc |
|||||
ZKDP |
styczeń 2015 |
grudzień 2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie |
434 414 |
361 240 |
361 240 |
445 124 |
387 301 |
387 301 |
Świat Kobiety |
444 773 |
354 134 |
354 134 |
449 819 |
407 040 |
407 040 |
Dobre Rady |
480 000 |
317 131 |
317 131 |
505 000 |
367 786 |
367 786 |
Poradnik Domowy |
396 830 |
263 523 |
263 523 |
435 294 |
331 180 |
331 155 |
Claudia |
314 238 |
195 595 |
195 595 |
317 000 |
201 149 |
201 149 |
Cała Ty |
240 000 |
144 818 |
144 818 |
250 025 |
188 188 |
188 188 |
Olivia |
224 957 |
142 477 |
142 477 |
224 970 |
132 395 |
132 395 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” na czele. „Poradnik Domowy” najmocniej w dół