„Kobieta i Życie” na czele miesięczników poradnikowych w 2014 roku. „Cała Ty” o 32 proc. w dół
W 2014 roku na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych awansowała „Kobieta i Życie”, która zanotowała jedyny wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „Cała Ty”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 354 797 egz. W porównaniu do poprzedniego roku zwiększyła się ona o 6,09 proc. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. Rok wcześniej pismo to zajmowało miejsce drugie.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugie miejsce z pierwszego spadły „Dobre Rady” (Grupa Burda). Średni wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 344 316 egz., po spadku o 9,08 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,89 proc. do 322 586 egz.
Z kolei największy spadek zanotował magazyn „Cała Ty” (Phoenix Press), który w zestawieniu był szósty. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 32,32 proc. do 150 992 egz. Trzeba jednak dodać, że tytuł wszedł na rynek dopiero w lipcu 2013 roku (jego pierwszym numerem było wydanie sierpniowe).
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie |
439 514 |
354 797 |
354 797 |
459 814 |
334 442 |
334 422 |
Dobre Rady |
496 250 |
344 433 |
344 316 |
544 167 |
378 700 |
378 700 |
Świat Kobiety |
430 140 |
322 586 |
322 586 |
475 873 |
328 799 |
328 799 |
Poradnik Domowy |
418 609 |
303 449 |
303 269 |
435 684 |
309 524 |
309 498 |
Claudia |
361 953 |
213 555 |
213 395 |
412 627 |
257 222 |
257 101 |
Cała Ty |
297 403 |
150 992 |
150 992 |
461 020 |
223 109 |
223 109 |
Olivia |
228 295 |
142 677 |
142 665 |
290 770 |
169 198 |
169 104 |
W grudniu 2014 roku liderem (po awansie z miejsca czwartego) był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2013 roku zwiększyła się o 18,76 proc. do 407 040 egz.
Na drugie miejsce spadła „Kobieta i Życie” (387 301 egz.; spadek o 10,16 proc.), natomiast na ostatnią lokatę podium (z pozycji wicelidera) spadły „Dobre Rady” (367 786 egz.; w dół o 9,99 proc.).
W tym ujęciu najwięcej straciła „Claudia” (Grupa Burda) - było to 16,84 proc. do 201 149 egz.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Kobiety |
449 819 |
407 040 |
407 040 |
449 741 |
342 742 |
342 742 |
Kobieta i Życie |
445 124 |
387 301 |
387 301 |
469 915 |
431 251 |
431 101 |
Dobre Rady |
505 000 |
367 786 |
367 786 |
530 000 |
408 591 |
408 591 |
Poradnik Domowy |
435 294 |
331 180 |
331 155 |
440 040 |
378 072 |
378 072 |
Claudia |
317 000 |
201 149 |
201 149 |
391 247 |
241 877 |
241 877 |
Cała Ty |
250 025 |
188 188 |
188 188 |
384 100 |
208 361 |
208 361 |
Olivia |
224 970 |
132 395 |
132 395 |
244 956 |
145 802 |
145 802 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” na czele miesięczników poradnikowych w 2014 roku. „Cała Ty” o 32 proc. w dół