Klienci coraz dłużej namyślają się przed dokonaniem zakupu online
34 godziny i 19 minut potrzebuje przeciętny amerykański klient przed dokonaniem zakupu w Internecie - wynika z badania firmy ScanAlert.
To znaczący wzrost w porównaniu z 2005 rokiem, gdy na podjęcie takiej decyzji amerykańscy klienci potrzebowali średnio około 15 godzin.
Według ScanAlert główną przyczyną, dla której wydłużył się czas na dokonanie zakupu online, jest szybko rosnąca liczba internetowych sklepów. Przez to wyszukiwanie produktów i porównywanie cen w różnych serwisach działających na rynku e-commerce zajmuje użytkownikom coraz więcej czasu.
Wpływ mają także tzw. koszyki, do których klienci internetowych sklepów przenoszą produkty, które być może w przyszłości zdecydują się zakupić. Po wielu dniach wracają do nich bądź nie, co również może mieć wpływ na wynik badania.
Firma ScanAlert oparła swoje wyniki na badaniu zachowań 128 milionów internautów, odwiedzających 470 sklepów online.
Dołącz do dyskusji: Klienci coraz dłużej namyślają się przed dokonaniem zakupu online