Kanadyjski regulator zaostrza prawa medialnego rynku
Kanadyjski regulator rynku medialnego wprowadził nowe reguły ograniczające możliwość posiadania różnych mediów.
W celu zapewnienia różnorodności programowej, Canadian Radio-television and Telecommunications Commission (CRTC) ustaliła także limity odnośnie fuzji nadawców - informuje agencja Reuters.
Prywatne firmy będą mogły teraz na jednym rynku mieć kontrolę tylko nad dwoma z trzech rodzajów mediów (radio, telewizja, gazeta).
Z kolei przy badaniu potencjalnych fuzji i przejęć, regulator ma zapewnić, aby żaden pojedynczy podmiot nie miał kontroli nad więcej niż 45 procent poziomu oglądalności telewizyjnej oraz aby żaden właściciel nie mógł skutecznie kontrolować programów dostarczanych na którykolwiek z rynków.
Nowe zasady dotyczą tylko nadawców prywatnych oraz odnoszą się do przyszłych transakcji. CRTC wprowadziła je w związku z obawami, że konsolidacja w branży telewizyjnej mogłaby doprowadzić do sytuacji, w której niektórzy właściciele mieliby dominującą pozycję, a to w konsekwencji mogłoby skutkować mniejszą liczbą treści regionalnych i lokalnych.
źródło: Reuters
Dołącz do dyskusji: Kanadyjski regulator zaostrza prawa medialnego rynku