Kafeteria, Ek i Wizaz na czele serwisów kobiecych. VUMag z 1,5 mln użytkowników, Kafeteria.tv z 365 tys.
Wśród serwisów lifestyle’owych dla kobiet zdecydowanie najpopularniejsze są Kafeteria.pl, Ek.pl, Wizaz.pl i Polki.pl. Rok po starcie VUMag.pl ma prawie 1,5 mln użytkowników, a Kafeteria.tv w pierwszych miesiącach działania notowała od 250 do 365 tys.
W styczniu br. Kafeterię.pl (należącą do Grupy O2) odwiedziło 2,87 mln użytkowników, którzy wykonali na stronie 23,93 mln odsłon - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tylko o 49 tys. real users mniej miał Ek.pl, który jako jedyny w zestawieniu nie jest objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim internauci.
We wrześniu ub.r. Grupa O2 (obecnie, po połączeniu z Wirtualną Polską, działająca jako Grupa WP) uruchomiła wersję wideo Kafeterii - Kafeteria.tv (przeczytaj o tym więcej). W październiku nowy serwis zanotował 247,5 tys. użytkowników, 720,8 tys. odsłon i 2:04 minuty na użytkownika, w listopadzie - 363,3 tys. użytkowników, 1,16 mln odsłon i 1:59 minuty na użytkownika, w grudniu - 270,4 tys. użytkowników, 800 tys. odsłon i 2 minuty na użytkownika. Rekordowe jak dotąd wyniki witryna osiągnęła w styczniu - 364 tys. użytkowników, 1,37 mln odsłon i 2:17 minuty na użytkownika.
Michał Brański, wiceprezes Grupy WP ds. strategii, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zwraca uwagę, że redakcja Kafetrii.tv przygotowuje też treści publikowane na innych stronach firmy, takich jak Snobka.pl, Kimono.pl i Pudelek.tv. Natomiast w najbliższym czasie rozwijana będzie podobna współpraca z dotychczasowymi serwisami Wirtualnej Polski.
- Treści Kafeteria.tv z jednej strony będą formatowane pod kątem odbiorcy portalu WP, z drugiej strony widzimy już naturalne miejsca ekspozycji produkcji Kafeteria.tv w serwisach Grupy WP - deklaruje Brański. - Zakładamy, że na koniec tego roku Kafeteria.tv będzie smieć około miliona realnych użytkowników miesięcznie - dodaje.
Oprócz Kafeterii.pl i Ek.pl po ponad 2 mln internautów odwiedziło jeszcze w styczniu dwie witryny należące do Edipresse Polska: Wizaz.pl i Polki.pl. Ta pierwsza zanotowała 36,6 mln odsłon i 17:04 minuty na użytkownika, najwięcej spośród wszystkich czołowych serwisów kobiecych.
Styl.pl (należący do Interii) miał 1,61 mln użytkowników, natomiast uruchomiony przez Onet w styczniu ub.r. VUMag.pl - 1,48 mln.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku
W poniższym zestawieniu uwzględniliśmy tylko strony działające w osobnych domenach, pomijając kobiece działy portali horyzontalnych.
TOP15 serwisów lifestyle'owych dla kobiet w styczniu 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
kafeteria.pl |
2 874 526 |
23 931 859 |
4 811 638 |
00:09:33 |
13,61% |
ek.pl |
2 815 628 |
- |
- |
- |
13,33% |
wizaz.pl |
2 640 559 |
36 607 032 |
4 925 253 |
00:17:04 |
12,50% |
polki.pl |
2 400 406 |
17 921 678 |
2 717 984 |
00:04:39 |
11,36% |
styl.pl |
1 611 034 |
14 322 719 |
1 451 740 |
00:09:18 |
7,63% |
vumag.pl |
1 485 089 |
7 267 950 |
948 846 |
00:04:56 |
7,03% |
ofeminin.pl |
856 283 |
8 721 616 |
1 195 794 |
00:05:28 |
4,05% |
papilot.pl |
792 102 |
21 510 423 |
2 413 853 |
00:11:57 |
3,75% |
lula.pl |
471 429 |
5 847 281 |
771 639 |
00:07:30 |
2,23% |
wysokieobcasy.pl |
465 925 |
3 108 902 |
343 639 |
00:07:49 |
2,21% |
snobka.pl |
394 371 |
5 494 995 |
633 005 |
00:07:52 |
1,87% |
kafeteria.tv |
364 065 |
1 367 819 |
66 620 |
00:02:17 |
1,72% |
iwoman.pl |
361 118 |
1 975 333 |
198 035 |
00:03:34 |
1,71% |
styl.fm |
314 988 |
12 319 588 |
1 454 659 |
00:11:29 |
1,49% |
glamki.pl |
238 822 |
1 066 066 |
175 422 |
00:02:24 |
1,13% |
W skali roku Kafeteria.pl zanotowała spadek o 111 tys. użytkowników, 5,9 mln odsłon i 4:18 minuty na użytkownika (to, odpowiednio, 4, 20 i 28 proc. w dół). Jeszcze więcej stracił Ofeminin.pl (Grupa Onet -RASP): 331 tys. użytkowników i 3,1 mln odsłon (28 i 26 proc. w dół), przy czym czas przypadający na jednego internautę wydłużył się ponad dwukrotnie.
Z kolei liczba użytkowników Ek.pl i Polki.pl z roku na rok podwoiła się. Drugi serwis zyskał też 6 mln odsłon (wzrost o 51 proc.) i 4:27 minuty na użytkownika (67 proc. w górę). Spore wzrosty zanotowały też Styl.pl (z wyjątkiem liczby odsłon), Papilot.pl, Snobka.pl (Grupa O2) i Glamki.pl (Grupa Murator - Time).
Serwisy lifestyle'owe dla kobiet rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
styczeń 2014 |
styczeń 2013 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
kafeteria.pl |
2 874 526 |
23 931 859 |
00:11:07 |
2 985 574 |
29 858 800 |
00:15:25 |
ek.pl |
2 815 628 |
- |
00:21:20 |
1 398 797 |
- |
- |
wizaz.pl |
2 640 559 |
36 607 032 |
00:03:52 |
2 430 080 |
43 583 515 |
00:24:47 |
polki.pl |
2 400 406 |
17 921 678 |
00:11:07 |
1 163 367 |
11 891 565 |
00:06:40 |
styl.pl |
1 611 034 |
14 322 719 |
00:21:20 |
1 135 187 |
17 952 667 |
00:15:39 |
vumag.pl |
1 485 089 |
7 267 950 |
00:03:52 |
494 898 |
2 499 235 |
00:07:17 |
ofeminin.pl |
856 283 |
8 721 616 |
00:11:07 |
1 194 177 |
11 821 140 |
00:04:56 |
papilot.pl |
792 102 |
21 510 423 |
00:21:20 |
713 213 |
17 722 794 |
00:16:04 |
lula.pl |
471 429 |
5 847 281 |
00:03:52 |
456 295 |
7 376 195 |
00:12:45 |
wysokieobcasy.pl |
465 925 |
3 108 902 |
00:11:07 |
374 026 |
3 583 049 |
00:13:35 |
snobka.pl |
394 371 |
5 494 995 |
00:21:20 |
259 013 |
5 974 553 |
00:17:04 |
kafeteria.tv |
364 065 |
1 367 819 |
00:02:17 |
- |
- |
- |
iwoman.pl |
361 118 |
1 975 333 |
00:03:34 |
368 602 |
3 000 482 |
00:04:52 |
styl.fm |
314 988 |
12 319 588 |
00:11:29 |
625 576 |
13 157 937 |
00:08:27 |
glamki.pl |
238 822 |
1 066 066 |
00:02:24 |
94 111 |
540 133 |
00:03:48 |
Dołącz do dyskusji: Kafeteria, Ek i Wizaz na czele serwisów kobiecych. VUMag z 1,5 mln użytkowników, Kafeteria.tv z 365 tys.
Ciekaw jestem jak to jest możliwe, że te same dane dają inne czasy.