"Jedynka" dogania Radio Zet
Liderem rynku radiowego pozostaje RMF FM, które zwiększa przewagę nad Radiem Zet.
Radio RMF FM jest w dalszym ciągu najchętniej słuchaną stacją radiową w Polsce - pokazuje najnowsza fala badań słuchalności instytutu SMG/KRC A Millward Brown Company.
W okresie lipiec-wrzesień 2005, RMF FM miało 23% udziały w rynku, to o 0,1 proc. więcej w porównaniu do poprzedniego pomiaru (czerwiec-sierpień 2005r.).
Na drugim miejscu jest Radio Zet, które kolejny miesiąc z rzędu notuje spadek słuchalności. W ostatnim badaniu udział w rynku zmniejszył o 0,4 proc. do poziomu 16,5 proc.. Od kwietnia b.r. spadek jest jeszcze większy - 3,1 proc..
Różnica pomiędzy RMF FM a Radio Zet osiągnęła rekordowo wysoki poziom 6,5 proc., co wskazuje, że RMF FM ma wyniki o 39% lepsze niż Zetka. Tak dużej przepaści pomiędzy liderem i kolejną stacją nie było od kilku lat.
W analizowanym okresie warto również zauważyć wzrost słuchalności radiowej 'Jedynki', która traci do Radia Zet już tylko 1,2 proc.. Słabszy wynik zanotowała radiowa "Trójka".
Udział w rynku słuchalności | |||||
|
kwiecień 2005 : |
maj 2005 : |
czerwiec 2005 : |
lipiec 2005 : | |
Stacje ogólnopolskie | |||||
RMF FM |
22,4% |
22,7% |
22,9% |
23,0% | |
Radio Zet |
19,6% |
18,1% |
16,9% |
16,5% | |
Jedynka |
13,4% |
14,1% |
14,8% |
15,2% | |
Trójka |
5,8% |
5,9% |
6,3% |
5,9% | |
Radio Maryja |
2,3% |
2,3% |
2,3% |
2,2% | |
Dwójka |
0,7% |
0,6% |
0,5% |
0,5% | |
Biska |
0,3% |
0,4% |
0,5% |
0,5% | |
Stacje ponadregionalne | |||||
Radiostacja |
0,8% |
0,8% |
0,7% |
0,8% | |
Radio Wawa |
1,2% |
1,0% |
0,9% |
0,8% | |
TOK FM |
0,4% |
0,4% |
0,5% |
0,6% | |
Grupy radiowe | |||||
Grupa TIME [34] |
7,1% |
7,5% |
8,1% |
8,5% | |
Audytorium 17 [17] |
5,5% |
5,5% |
5,2% |
5,3% | |
Grupa AGORA [27] |
4,5% |
4,8% |
4,7% |
4,5% | |
Grupa AD.POINT [11] |
1,7% |
1,6% |
1,6% |
1,5% | |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych |
Radio RMF FM jest najchętniej słuchaną stacją radiową w Polsce, także wśród kobiet w wieku 25-44 lata. W przeciętnym dniu w II kwartale 2005 blisko 1/3 kobiet w Polsce w tym przedziale wiekowym słuchała RMF FM. Średnio każda z nich spędzała z tą stacją 3 godziny i 47 minut. Udział w rynku słuchalności pokazuje jeszcze większy dystans w tej grupie docelowej pomiędzy liderem a kolejną stacją w rankingu.
Kobiety w wieku 25-44 lata to grupa słuchaczy szczególnie atrakcyjna dla reklamodawców. To zwykle panie decydują o większości codziennych zakupów związanych z potrzebami całego gospodarstwa domowego.
Kobiety w wieku 25-44 lata | ||
|
Udział w rynku |
Zasięg dzienny |
Stacje ogólnopolskie | ||
Radio RMF FM |
29,4% |
32,3% |
Radio Zet |
21,1% |
24,2% |
Jedynka - Program 1 |
8,4% |
9,2% |
Trójka - Program 3 |
6,7% |
7,6% |
Radio Maryja |
0,8% |
1,9% |
Dwójka - Program 2 |
0,1% |
0,5% |
Bis Polskie Radio |
0,2% |
0,5% |
Stacje ponadregionalne | ||
Radio Wawa |
1,3% |
1,6% |
Radiostacja |
0,4% |
0,8% |
Radio TOK FM |
0,3% |
0,5% |
Grupy radiowe | ||
Grupa TIME [34] |
8,0% |
9,8% |
Grupa AGORA [27] |
4,6% |
6,2% |
Audytorium 17 [17] |
3,6% |
5,2% |
Grupa AD.POINT [11] |
0,9% |
1,7% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, |
Dołącz do dyskusji: "Jedynka" dogania Radio Zet