Jakie tapety, piosenki i gry pobierają Polacy na telefony komórkowe?
Najwięcej piosenek disco-polo i pop&dance pobierają w Polsce na swoje telefony komórkowe osoby między 20. a 30. rokiem życia, natomiast plików z muzyką klasyczną - ludzie mający od 30 do 40 lat - wynika z badania przeprowadzonego przez Telecom Media.
Natomiast tapety sportowe i motoryzacyjne cieszą się popularnością głównie wśród mężczyzn, motywy graficzne obrazujące uczucia i zwierzęta - wśród kobiet, a zdecydowana większość użytkowników obu płci ściąga markowe gry.
Aż 43 proc. wszystkich pobrań piosenek disco-polo na działające w Polsce telefony komórkowe są dokonywane przez ludzi między 20. a 30. rokiem życia. Osoby z tej grupy ściągają też jedną trzecią przebojów pop&dance. Natomiast pliki z muzyką klasyczną cieszą się największą popularnością wśród Polaków powyżej 30 roku życia, do których trafia 55 proc. takich utworów.
Natomiast wśród tapet wyraźny podział przebiega pod względem płci. Mężczyźni pobierają na urządzenia przenośne 90 proc. wszystkich treści graficznych związanych ze sportem i motoryzacją. Z kolei tapety przedstawiające emocje (głównie miłość) i zwierzaki (zwłaszcza te miłe) w zdecydowanej większości (75 proc.) trafiają na telefony kobiet.
Wśród wszystkich Polaków największą popularnością cieszą się markowe gry Java, które stanowią 85 proc. aplikacji ściąganych na urządzenia mobilne. Pozostała część to gry niebrandowe (10 proc.) i miniprogramy użytkowe (5 proc.). Wśród gier najpopularniejsze są przygodowe (26 proc. ogółu pobrań), wyścigi samochodowe (23 proc.) i sportowe (22 proc.). Tytuły cieszące się największym powodzeniem to "Skoki. Powrót mistrza", "Włatcy móch" i "Milionerzy". Natomiast najrzadziej ściągane są gry karciane (2 proc.) i logiczne (4 proc.).
71 proc. Polaków pobiera treści multimedialne na swoje telefony komórkowe raz w miesiącu, 18 proc. - dwukrotnie, a 6 proc. - trzy razy. Natomiast co 50. osoba w naszym kraju ściąga na swoje urządzenie przenośne więcej niż 5 plików multimedialnych.
Badanie preferencji polskich użytkowników telefonów komórkowych dotyczących treści multimedialnych zostało przeprowadzone przez firmę Telecom Media od stycznia do marca bieżącego roku na reprezentatywnej grupie 32 tys. Polaków.
Dołącz do dyskusji: Jakie tapety, piosenki i gry pobierają Polacy na telefony komórkowe?