iSuppli prognozuje szybki wzrost sprzedaży telewizorów z dostępem do internetu
W najbliższych kilku latach aż sześciokrotnie wzrośnie światowa sprzedaż telewizorów z dostępem do internetu.
Firma badawcza iSuppli prognozuje, że w latach 2009 - 2013 liczba tego typu odbiorników sprzedanych na całym świecie zwiększy się z 14,7 do 87,6 miliona.
"Wraz z rosnącą na skutek spadających cen popularnością płaskich telewizorów, producenci szukają sposobów na odróżnienie linii swoich odbiorników od oferty konkurencji. Pomaga w tym dodawanie nowych funkcji, które zwiększa także możliwość ustalania wyższych cen za ulepszone modele. W ostatnich latach producenci telewizorów skupiali się takich funkcjach jak szybsza częstotliwość odświeżania, podświetlenie LED, głębsza czerń czy mniejszy pobór energii, a teraz kluczowy staje się dostęp do internetu" - twierdzi Randy Lawson, analityk iSuppli.
Dla producentów ważnym aspektem jest także szansa uzyskania bezpośredniego dostępu do klientów końcowych i co za tym idzie potencjalne źródło uzyskania dodatkowego przychodu.
Swoją prognozę firma badawcza popiera również przekonaniem, że dostęp do internetu stanie się w najbliższych latach jedną z kluczowych funkcji, jakiej w telewizorach będą oczekiwać konsumenci.
Dołącz do dyskusji: iSuppli prognozuje szybki wzrost sprzedaży telewizorów z dostępem do internetu