Internet zaczyna zastępować telewizję
20 procent amerykańskich telewidzów ogląda programy w 'prime time' w sieci zamiast tradycyjnie w telewizji.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Integrated Media Measurement Inc. (IMMI) wynika, że największy segment osób oglądających telewizję w sieci stanowią białe, zamożne, dobrze wykształcone i pracujące kobiety w wieku od 25 do 44 lat - informuje serwis Marketing Charts.
Połowa spośród internetowych telewidzów ogląda programy zaraz po tym jak stają się one dostępne. Wygląda więc na to, że komputer zastępuje im telewizor. Tymczasem druga połowa wykorzystuje internet jako narzędzie służące do obejrzenia programów, które przegapili w telewizji.
Badanie IMMI jest pierwszym, które wyraźnie pokazuje, że istnieje spora grupa osób oglądających swoje ulubione programy w internecie, a jednocześnie przynajmniej części z nich nie ogląda w telewizji.
W badaniu uczestniczyło 3 tysiące nastoletnich i dorosłych osób z Nowego Jorku, Chicago, Los Angeles, Miami, Houston oraz Denver. Firma IMMI przekazała im telefony komórkowe ze specjalnym oprogramowaniem, które śledziło w jaki sposób korzystają oni z mediów.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Internet zaczyna zastępować telewizję