Internet w regionie Azji i Pacyfiku
Region Azji i Pacyfiku stanowi 1/3 populacji internetowej na świecie - wynika z danych firmy badawczej comScore, która po raz pierwszy szczegółowo przyglądnęła się zachowaniu użytkowników w tej części świata.
Jak wynika z danych comScore, najwyższa penetracja Internetu w omawianym regionie występuje w Korei Południowej, gdzie 65 procent ludzi powyżej 15. roku życia (26,3 miliona) korzystało w maju z Internetu. Za Koreą Południową znalazły się Australia (62 procent), Nowa Zelandia (60 procent) i Hong Kong (59 procent). Najniższe wskaźniki odnotowano w Indiach (3 procent) i Chinach (9 procent).
Łącznie, w 10 badanych przez comScore krajach regionu, największą popularnością internautów cieszyły się strony Yahoo, które odnotowały największą liczbę unikalnych użytkowników miesięcznie. Yahoo było też liderem w sześciu państwach indywidualnie. Strony Microsoftu były liderem w trzech krajach, a południowokoreańska wyszukiwarka internetowa NHN znalazła się na czele na jednym rynku.
W sumie, w maju z Internetu korzystało 10 procent populacji (284 miliony osób) regionu Azji i Pacyfiku. Przeciętny użytkownik korzystał z Internetu przez 13,8 dnia w miesiącu i przeznaczał 20,2 godziny na przeglądanie 2172 stron. Globalna średnia wynosi odpowiednio 17,1 dnia, 25,2 godziny i 2519 stron.
Dziesięć monitorowanych przez comScore państw to: Australia, Chiny, Hong Kong, Indie, Japonia, Korea Południowa, Malezja, Nowa Zelandia, Singapur i Tajwan.
Dołącz do dyskusji: Internet w regionie Azji i Pacyfiku