SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Internet największym medium reklamowym w Wielkiej Brytanii

Po raz pierwszy w historii nakłady na reklamę internetową były w Wielkiej Brytanii wyższe niż na reklamę w telewizji.

Z najnowszego raportu organizacji Interactive Advertising Bureau (IAB) i firmy PricewaterhouseCoopers (PwC) wynika, że w pierwszej połowie bieżącego roku na reklamę online na Wyspach wydano 1,75 miliarda funtów - o 4,6 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Dla porównania, nakłady na reklamę w telewizji sięgnęły poziomu 1,6 miliarda funtów i były w ujęciu rocznym o około 17 proc. niższe.

Tym samym udział internetu w wydatkach na reklamę w Wielkiej Brytanii wyniósł w I połowie bieżącego roku 23,5 proc., a telewizji 21,9 proc. Kolejne pod tym względem były prasa (18,5 proc.) i direct mail (11,5 proc.). W sumie cały brytyjski rynek reklamy w omawianym okresie stracił 16,6 proc. na wartości.

W segmencie reklamy online 60 proc. pieniędzy (1,05 z 1,75 mld funtów) zostało przeznaczonych na reklamę w internetowych wyszukiwarkach, 22 proc. (358 mln funtów) na ogłoszenia, a 18 proc. (316,5 mln funtów) na reklamę typu display.

źródło: Guardian

Dołącz do dyskusji: Internet największym medium reklamowym w Wielkiej Brytanii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl