Internet Group czeka na decyzję BRE Banku, rozmawia z inwestorami
Spółka Internet Group liczy, że w przyszłym tygodniu otrzyma pozywaną decyzję komitetu kredytowego BRE Banku, który zgodzi się na zaproponowaną przez firmę restrukturyzację zadłużenia, poinformował prezes Ryszard Wojciechowski w rozmowie z ISB. Spółka rozmawia z dwoma inwestorami docelowo zainteresowanych objęcemu pakietów większościowych jej akcji.
"W przyszłym tygodniu spodziewamy się otrzymać decyzję banku" - powiedział Wojciechowski. Zaznaczył, że spółka zakończyła już proces negocjacji z BRE Bankiem i czeka tylko na ostateczną decyzję.
Spółka informowała wcześniej, że ze względu na niedotrzymanie wskaźników finansowych, kredyty udzielone jej przez BRE Bank zyskały status zobowiązań wymagalnych. W związku z tym, już w czerwcu, zarząd rozpoczął negocjacje z bankiem nt. restrukturyzacji.
Równocześnie spółka rozmawia z dwoma inwestorami nt. objęcia jej akcji.
"Rozmawiamy z dwoma inwestorami, którzy docelowo są zainteresowani większościowymi pakietami akcji" - powiedział Wojciechowski. Dodał, że negocjacje z BRE Bankiem opóźniły rozmowy z inwestorami, choć jeden z nich prowadzi w tej chwili due diligence w spółce. Wojciechowski ocenił, że jeśli w przyszłym tygodniu spółka otrzyma decyzję BRE Banku, to w kolejnym może dojść do podpisania listów intencyjnych z inwestorem lub inwestorami. Spółka pracuje również nad nową emisją akcji lub długu zamiennego na akcje.
W przypadku niepowodzenia rozmów z inwestorami lub planów emisji, spółka planuje sprzedaż aktywów.
"To plan, który zdecydowanie traktujemy jako rezerwowy" - podkreślił Wojciechowski. Zaznaczył jednak, że w obecnej sytuacji spółki kluczowa jest płynność, a Internet Group otrzymywało szereg zapytań dotyczących możliwości odkupienia poszczególnych aktywów.
Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 7,79 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 0,41 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 150,55 mln zł wobec 233,79 mln zł. Spółka podała, że słabe wyniki operacyjne wynikają przede wszystkim ze znaczącego spadku rentowności w segmencie Platformy Marketingowego Wsparcia Sprzedaży.
Wojciechowski podkreślił jednak, że spółka nie zamierza sprzedawać platformy i wiąże z nią duże nadzieje na przyszłość. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem nowej strategii dla tego segmentu działalności. Wprowadzono m.in. model planowania i rozliczeń kampanii marketingowych oparty o ocenę efektywności, przygotowano nowe narzędzia analityczne, trwają prace na nowym standardem jednoźródłowych badań konsumpcji mediów oraz produktów i usług.
Dołącz do dyskusji: Internet Group czeka na decyzję BRE Banku, rozmawia z inwestorami