SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Internauci nie chcą być śledzeni

Użytkownicy internetu doskonale zdają sobie sprawę, że ich zachowania w sieci są obserwowane i nie są z tego zadowoleni.

Tak wynika z badania przeprowadzonego przez organizację Truste, która sprawdzała podejście konsumentów do kwestii prywatności i tzw. "behavioral targeting" - informuje serwis MediaPost Publications.

71 procent respondentów stwierdziło, że zdaje sobie sprawę z tego, że w celu wysłania im stargetowanych reklam, firmy śledzą jakie strony internetowe są przez nich najczęściej odwiedzane. 57 procent badanych wyraziło z tego powodu swoje niezadowolenie, nawet biorąc pod uwagę fakt, że historia przeglądanych przez nich stron nie powoduje ujawnienia ich danych osobowych.

Jednocześnie spora część respondentów zgodziłaby się na otrzymywanie takich reklam pod warunkiem, że do tego celu nie byłaby monitorowana ich internetowa aktywność. 55 procent badanych wyraziłoby zgodę na uczestnictwo w anonimowym badaniu, aby ograniczyć liczbę reklam produktów, marek lub usług, z których korzystają, a 37 procent zgodziłoby się nawet przekazać swoje dane do takiego badania.

Z badania Truste wynika również, że aby chronić swoją prywatność, 54 procent internautów usuwa ze swojego komputera pliki cookies, które są wykorzystywane przez firmy do śledzenia ich poczynań w sieci.

źródło: MediaPost Publications

Dołącz do dyskusji: Internauci nie chcą być śledzeni

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl