Instagram ma duży potencjał marketingowy, ale trzeba umieć go wykorzystać
Specjaliści z agencji interaktywnych uważają, że Instagram rozwija się w sposób wymarzony do prowadzenia kampanii reklamowych. Ale jego specyfika wymaga nowego podejścia do działań promocyjnych i marketingowych.
Niedawno Wirtualnemedia.pl informowały o tym, że serwis społecznościowy Instagram wprowadził nowe narzędzia związane z realizowaniem kampanii reklamowych na tej platformie (więcej na ten temat).
Decyzja o oddaniu w ręce marketerów i reklamodawców możliwości precyzyjnego śledzenia rozmaitych parametrów prowadzonych przez nich działań świadczy o tym, że Instagram - od ponad dwóch lat kontrolowany przez Facebooka - coraz poważniej liczy na korzyści związane z reklamą. Czy jednak ma już wystarczającą pozycję na rynku serwisów społecznościowych, by stanowić poważny kanał komunikacji marketingowej? Większość specjalistów odpowiada na to pytanie twierdząco.
- Przez rok, między marcem 2013 a marcem 2014 liczba użytkowników Instagrama w Polsce podwoiła się z miliona do dwóch (chodzi o desktopową wersję - przyp.red.) - mówi Norbert Piotrowski, strategic planner w GoldenSubmarine. - Pokazuje to dobitnie, że trend poszukiwania prostych, intuicyjnych platform społecznościowych, nie zawierających wszystkich obciążeń facebookowego molocha, jest silny nie tylko za oceanem, ale i nad Wisłą.
- Do niedawna trudno było sobie wyobrazić, że cokolwiek zdoła wyprzedzić Twittera - przypomina Magdalena Szewczuwianiec, community manager w The Digitals - Tymczasem okazuje się, że Instagram zręcznie dogania „niebieskiego wróbla”, jeśli chodzi o poziom zaangażowania użytkowników. EMarketer szacuje, że do końca 2014 r. jedna czwarta użytkowników smartfonów będzie posiadała konto na Instagramie oraz udostępniała co najmniej jedno zdjęcie miesięcznie. Firma Forrester przebadała zaś ponad 3 miliony interakcji użytkowników z 2 500 postów marek, w siedmiu serwisach społecznościowych. Z badań wynikło, że zaangażowanie na Instagramie przekroczyło 4 procenty, podczas gdy w innych serwisach nie przekroczyło nawet 1 procenta. Wynika z tego, że Instagram oferuje ponad 60-krotnie wyższe bezpośrednie zaangażowanie użytkownika - dodaje Szewczuwianiec.
Eksperci z agencji interaktywnych zwracają też uwagę na fakt, że w Instagramie tkwią poważne możliwości, które należy wykorzystać.
- Instagram to narzędzie o ogromnym potencjale - uważa Natalia Santisteban-Wójcik, key account manager w MOSQI.TO. - W Polsce na razie nie jest w pełni wykorzystane, ale to kwestia oswojenia się polskich marek z wyzwaniami komunikacji obrazkowej - zaznacza.
- Instagram nie jest jeszcze stałym elementem obecności w social media dla polskich marek, ale stopniowo zyskuje na znaczeniu - mówi Adam Ścibiór, dyrektor zarządzający w Get More Social. - Coraz większa popularność treści graficznych i komunikacji za pomocą urządzeń mobilnych sprawia, że obserwujemy coraz większe zainteresowanie tym kanałem - ocenia.
Według rozmówców Wirtualnemedia.pl im prędzej polscy marketerzy zrozumieją, jak duże możliwości stwarza dla nich Instagram, tym większe będą mieli szanse na przyciągnięcie do siebie użytkowników serwisu z najcenniejszych dla nich grup docelowych. Specjaliści podkreślają jednak, że Instagram to bardzo specyficzne środowisko internetowej komunikacji i trzeba je zrozumieć, by w tym ekosystemie poruszać się we właściwych kierunkach.
Na drugiej podstronie pełne komentarze o potencjale marketingowym Instagramu
Dołącz do dyskusji: Instagram ma duży potencjał marketingowy, ale trzeba umieć go wykorzystać