Ilu widzów oglądało 'Na dobre i na złe' po zmianie pory emisji?
Piątkowe premiery nadawanego w TVP 2 serialu "Na dobre i na złe" miały w tym roku mniej widzów niż niedzielne premiery w ubiegłym roku, ale w sumie widownia premier jak i niedzielnych powtórek była znacznie wyższa. Większe były też wpływy reklamowe produkcji.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 11 stycznia do 21 czerwca br. premierowe odcinki "Na dobre i na złe" nadawane w piątki o godz. 20.10 śledziło 4,43 mln widzów, a udział TVP 2 w rynku wynosił wtedy 29,6 proc. w grupie 4+ i 24,7 proc. w komercyjnej 16-49. Rok temu Dwójka w tym paśmie miała znacznie mniej widzów, bo oglądało ją 2,61 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 18,86 proc. i 15,42 proc.
Niewiele mniejszą popularnością od premier, cieszyły się nadawane w niedziele o 16.00 powtórki "Na dobre i na złe". Oglądało je 3,8 mln widzów i dawały one Dwójce wyższy udział w rynku niż premiery, bo wynoszący odpowiednio 34,14 proc. i 31,68 proc. W sumie widownia serialu w piątki i niedziele to 8,23 mln osób. Dla porównania, w ubiegłym roku, gdy kanał pokazywał premierowe odcinki serialu w niedziele, przyciągały one średnio 5,9 mln widzów przy udziale na poziomie 51,06 proc. w 4+ i 44,84 proc. w 16-49.
W obu pasmach emisji serialu Dwójka zdecydowanie wygrywała z konkurencją. W piątki w czasie nadawania "Na dobre i na złe" drugie miejsce zajmowała TVP 1 z udziałem wynoszącym 18,34 proc., a dalej znalazły się: TVN (15,7 proc.) i Polsat (13,64 proc.), natomiast w niedziele TVP 1 miała 19,78 proc. udziału, Polsat - 10,35 proc., a TVN - 8,64 proc.
Przeniesienie premierowej emisji serialu z niedzieli na piątek, przyczyniło się do wzrostu przychodów reklamowych produkcji, co było celem tego zabiegu. Wpływy reklamowe z piątkowych premier wyniosły 17,6 mln zł, natomiast niedzielne powtórki przyniosły stacji 11,8 mln zł. W analogicznym okresie 2008 roku przychody z emisji premierowych w niedzielne popołudnia wyniosły 12,2 mln zł.
Dane telemetryczne pokazują, że serial "Na dobre i na złe" oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i wyższym.
Kolejna seria odcinków "Na dobre i na złe" pojawi się na antenie Dwójki jesienią.
Widownia premierowych odcinków "Na dobre i na złe" w
piątki
Widownia powtórek "Na dobre i na złe" w
niedziele
Profil widza "Na dobre i na złe"
Dołącz do dyskusji: Ilu widzów oglądało 'Na dobre i na złe' po zmianie pory emisji?