SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IKEA Retail w Polsce zwiększyła sprzedaż do 4,5 mld zł, zakupy online były większe o 68 proc.

IKEA Retail w Polsce miała w zakończonym 31 sierpnia br. roku finansowym 4,5 mld zł wpływów sprzedażowych. Było to 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż online wzrosła w omawianym okresie o 68 proc.

Jak podano w komunikacie sprzedaż IKEA Retail w Polsce w roku obrotowym liczonym od 1 września 2018 roku do 31 sierpnia br. wyniosła 4,5 mld zł. Stanowi to 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

- To był bardzo udany rok dla IKEA Retail w Polsce, w którym po raz kolejny odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Jest to efekt naszych inwestycji w nowe formaty spotkań z klientami, rozwój kanałów cyfrowych i sieci dystrybucji oraz przede wszystkim wspólnej, całorocznej pracy wszystkich naszych pracowników, czyli 4900 osób. W zeszłym roku otworzyliśmy unikalny w skali światowej koncept, czyli sklep IKEA w warszawskim centrum handlowym Blue City, a w czerwcu br. uruchomiliśmy nową jednostkę logistyczną tzw. Parcel Unit w Siechnicach pod Wrocławiem. Punkt umożliwia realizowanie zamówień on-line na małe paczki i dostarczanie ich w krótkim czasie do klientów. Od momentu jego uruchomienia, w nieco ponad trzy miesiące, obsłużyliśmy już prawie 180 tys. klientów, dostarczając ok. 1,65 mln sztuk produktów - mówi Carolina Garcia Gomez, CEO i chief sustainability officer IKEA Retail w Polsce.

Produkty IKEA kupiło za pośrednictwem kanałów cyfrowych ponad pół miliona klientów, a sprzedaż online wzrosła o 68 proc.  względem poprzedniego roku i stanowi obecnie prawie 10 proc. całej sprzedaży. Od 20 sierpnia br. IKEA ma odświeżoną stronę internetową- jest bardziej intuicyjna, posiada uproszczoną ścieżkę zakupową, spójny interfejs na każdym urządzeniu oraz szybszą nawigację. Odwiedziny strony wzrosły o 20 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, a ponad 60 proc. użytkowników skorzystało z urządzeń mobilnych. Firma odnotowała 33 mln użytkowników i ponad 118 mln wizyt na stronie internetowej.

Nowy sklep w Szczecinie, będą nowe formaty

W kolejnym roku finansowym IKEA stawia na nowe inwestycje. W pierwszej połowie 2021 roku planuje otworzenie kolejnego sklepu w Polsce - w Szczecinie – pierwszego w regionie zachodniopomorskim. - Na ten moment jest to ostatni, zaplanowany standardowej wielkość sklep IKEA w Polsce, obecnie chcemy się skupić na nowych formatach spotkań z klientami. W przyszłym roku będziemy dalej rozwijać sprzedaż wielokanałową, w tym nasze kanały cyfrowe i punkty odbioru zamówień. Naszym celem jest ułatwienie i usprawnienie procesów zakupowych, aby zwiększać naszą dostępność oraz jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby Polaków - dodaje Garcia Gomez.

IKEA posiada obecnie jedenaście sklepów stacjonarnych w dziewięciu miastach w Polsce. Sklep w Szczecinie będzie pierwszym w regionie północno-zachodniej Polski. Obecnie w mieście funkcjonuje Punkt Odbioru Zamówień IKEA, jeden z pięciu w kraju, w których klienci mogą odebrać zamówione przez Internet lub telefon produkty.

Nowy sklep powstanie na ul. Mieszka I w Szczecinie, przy skrzyżowaniu z ulicą Białowieską. Jego powierzchnia całkowita wynosić będzie prawie 29 000 m2. Tak jak w pozostałych sklepach IKEA, odwiedzający będą mogli zrelaksować się w restauracji  i skosztować w niej szwedzkich przysmaków.

IKEA na świecie też rośnie

Grupa Ingka, do której należy IKEA odnotowuje wzrost na wszystkich płaszczyznach działalności. Globalnie, w roku finansowym 2019 sprzedaż wzrosła o 5 proc. i wyniosła 36,7 mld euro. Klienci odwiedzili sklepy IKEA na całym świecie 839 milionów razy, a wizyty strony internetowej IKEA.com wzrosły o 10 proc. do prawie 2,6 miliarda. Ponadto, sprzedaż online wzrosła o 48 proc. w ciągu roku, co stanowi ok. 10 proc. całkowitej sprzedaży.

W ciągu minionego roku finansowego firma na całym świecie otworzyła 7 standardowych sklepów, 11 mniejszych formatów i studia projektowe w dużych miastach, takich jak Moskwa, Nowy Jork, Paryż i Londyn. W planach są kolejne sklepy w Kopenhadze, Szanghaju i Tokio.

Niedawno Grupa Ingka ogłosiła, że przyspiesza inwestycje w energię odnawialną i będzie wytwarzać tyle energii, ile zużywa w swojej działalności, przekraczając cel na 2020 rok. W Polsce udało się to osiągnąć już w 2016 roku, dzięki inwestycji w sześć farm wiatrowych. Firma stawia również zrównoważony rozwój jako fundament swojej działalności detalicznej. Na tej podstawie ogłosiła, że prezesi spółek (CEO) Grupy Ingka na wszystkich 30 rynkach, gdzie Grupa prowadzi działalność, przyjmą również rolę chief sustainability officer (CSO). Będą kierować działalnością IKEA w kluczowych kwestiach, takich jak zrównoważone życie, energia odnawialna i równość na poziomie krajowym.

Dołącz do dyskusji: IKEA Retail w Polsce zwiększyła sprzedaż do 4,5 mld zł, zakupy online były większe o 68 proc.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
poPO
A, ile IKEA zapłaciła podatku w Polsce??
13 6
odpowiedź