SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ikea otwiera sklep w Blue City. Takiego formatu jeszcze nie było

Dziś sieć Ikea otwiera swój nowy sklep w centrum handlowym Blue City w Warszawie. Jest to jedna z pierwszych placówek w takim formacie na świecie. Ma mniejszą powierzchnię niż dotychczasowe sklepy i oferuje klientom wiele technologicznych nowinek.

Dotychczas otwierane sklepy Ikea to wielkopowierzchniowe placówki (ok. 30 tys. m.kw. powierzchni), zlokalizowane na obrzeżach miast. Otwierany dziś w Blue City przy Alejach Jerozolimskich obiekt ma 4,8 tys. m.kw.

Sklep to trzecia lokalizacja Ikea w stolicy, blisko centrum miasta. - Otwierając Ikea w Blue City, wracamy do Alei Jerozolimskich, w których 20 lat temu znajdował się nasz sklep. Tym razem jednak jest to zupełnie inny, mniejszy format, wyjątkowy na skalę światową. Jesteśmy bardzo ciekawi opinii na temat nowej aranżacji wnętrz, sposobów prezentacji naszych produktów, a także wprowadzonych innowacji. Mamy nadzieję, że dzięki wygodnej lokalizacji nasi klienci będą nas często odwiedzać, a zaproponowane rozwiązania staną się dla nich źródłem inspiracji i wpłyną pozytywnie na ich doświadczenia zakupowe - mówi Magdalena Rozengart-Grzelczak, dyrektor sklepu Ikea w Blue City.

Carolina Garcia Gomez, prezes Ikea Retail w Polsce dodaje, że ten sklep ma pokazywać to, w jakim kierunku Ikea chce podążać na świecie - ma być bliżej klientów.

Choć nowa placówka w stolicy przypomina inne sklepy Ikea w Polsce, to jednak oferuje swoim klientom kilka nowości. Ma dwa poziomy, ale aż pięć wejść. Nie ma tu ścieżki, którą należy iść. Klient sam decyduje, jak chce poruszać się po sklepie.
Większość asortymentu wyposażenia znajduje się na dolnym poziomie, zaś na górnym umieszczono przykładowe aranżacje sypialni, kuchni, pokojów dziennych.

W specjalnej strefie udostępnionej klientom, tzw. planerowni eksperci Ikea pomagają dobierać produkty i dopasować je do potrzeb klientów. Na specjalnych stanowiskach projektowych klient może zaplanować np. sypialnię z garderobą, kuchnię, dobrać dodatki do wnętrz.

Samoobsługowe kasy i elektroniczne kioski

Klienci w Blue City mają do dyspozycji dziewięć tradycyjnych kas oraz cztery samoobsługowe. Niewielki metraż sklepu uniemożliwia zaprezentowanie całej oferty Ikea - asortyment będzie wymieniany regularnie i zostanie dopasowany zarówno do sezonu, jak i opinii klientów.

Z pełną ofertą Ikea można zapoznać się wirtualnie i zamówić z dostawą bezpośrednio do domu. Umożliwiają to specjalne kioski z ekranami. Kiosk jest przykładem połączenia narzędzia online z przestrzenią offline. Dzięki niemu w trakcie wizyty w sklepie klienci mogą m.in. samodzielne wyszukiwać produkty, tworzyć i w dowolnie wybranym miejscu edytować listy zakupowe, a także dołączyć do Ikea Family.

Poza tym w sklepie można skorzystać z tzw. wyśnionego pokoju, w którym wykorzystano rozwiązanie typu "immersive mapping", umożliwiające wyświetlanie na ścianach pomieszczenia różnych wizualizacji. Z kolei projekt Kuchnia Doznań ma inspirować do odkrywania funkcji i benefitów produktów Ikea.

Klopski i hot dogi w ofercie

Podobnie jak w większości sklepów, klienci Ikea w Blue City mają również dostęp do strefy restauracyjnej, która łączy koncepcję kawiarni i bistro. Oferowane są w niej m.in. kanapki, sałatki, koktajle, ciepłe dania i tradycyjne szwedzkie potrawy, w tym słynne klopsiki i hot dogi, zarówno z mięsem, jak i wegańskie. Obszar restauracyjny zawiera strefę miękkich siedzeń, w której klienci mogą napić się kawy i zjeść deser oraz dwie strefy ze stołami – jedna ze standardowymi, a druga z wysokimi, która umożliwi zabezpieczenie odpowiedniej liczby miejsc dla klientów.

Prace nad stworzeniem i uruchomieniem sklepu IKEA w centrum handlowym Blue City prowadzono od siedmiu miesięcy.

Placówkę projektowało 50 osób, a będzie w niej zatrudnionych 80 pracowników.

Kilka tygodni temu IKEA otworzyła podobny, mniejszy format sklepu w Madrycie.

Dołącz do dyskusji: Ikea otwiera sklep w Blue City. Takiego formatu jeszcze nie było

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl