IDMSA: 'kupuj' TVN i Multimedia, 'trzymaj' Agorę
Analitycy Domu Maklerskiego IDMSA wydali rekomendacje "kupuj" dla spółek TVN i Multimedia Polska, oraz "trzymaj" dla Agory, wynika z raportu poświęconego segmentowi mediów z 3 lutego, upublicznionego w poniedziałek.
Analitycy oceniają, że w najbliższych latach sektor mediów będzie korzystał ze zwiększonych wydatków reklamowych, które mogą rosnąć w tempie 10% rocznie. Media elektroniczne zyskają jednak więcej niż tradycyjne.
"Konkurencja na rynku reklamowym będzie się jednak zaostrzała i to we wszystkich segmentach branży mediów i rozrywki. Duży wpływ na sytuację będą miały zmiany technologiczne, które spowodują m.in., że konsumenci będą mieli coraz większy wybór" - czytamy w raporcie.
Z demograficznego punktu widzenia prognoza dla polskiego rynku reklamowego jest neutralna, oceniają analitycy. Jednak w dłuższym terminie (2011-2030) najbardziej atrakcyjny przedział wiekowo dla reklamodawców (18-44 lata) skurczy się o 27%.
Analitycy IDMSA wydali rekomendacje "kupuj" dla TVN i Multimedia Polska, oraz "trzymaj" dla Agory. Ceny docelowe dla tych spółek wyznaczono odpowiednio na 27,7 zł (TVN), 12,7 zł (Multimedia Polska) i 45,9 zł (Agora).
W poniedziałek akcje TVN kosztowały 23,55 zł po wzroście o 3,3%. Akcje Multimedia kosztowały 9,69 zł po wzroście o 0,41%. Walory Agory zyskiwały 1,6% i rynek wyceniał je na 48,1 zł.
Dołącz do dyskusji: IDMSA: 'kupuj' TVN i Multimedia, 'trzymaj' Agorę