IDC: kryzys finansowy wpływa na sprzedaż komórek
W III kwartale bieżącego roku światowa branża telefonii komórkowej odczuła skutki kryzysu gospodarczego.
Między lipcem a wrześniem na całym świecie sprzedano 299 milionów telefonów komórkowych. To co prawda o 3,2 procenta więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ale o 0,4 procenta mniej niż w poprzednim kwartale - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Zdecydowanym liderem pozostaje fińska Nokia, która w III kwartale sprzedała 117,8 miliona komórek, co dało jej 39,4 procenta udziałów w rynku. Drugą pozycję utrzymał Samsung z liczbą 51,8 miliona sprzedanych urządzeń i 17,3 procenta rynkowych udziałów.
Zmiana nastąpiła na trzeciej pozycji, którą Motoroli (25,4 miliona sprzedanych komórek, 8,5 procenta udziałów w rynku) odebrał Sony Ericsson (25,7 mln, 8,6 procenta). Pierwszą piątkę zamyka firma LG Electronics (23 mln, 7,7 procenta).
źródło: IDC
Dołącz do dyskusji: IDC: kryzys finansowy wpływa na sprzedaż komórek