IDC: 106 mld USD na internetową reklamę w 2011 roku
W bieżącym roku światowe wydatki na internetową reklamę wyniosą 65,2 miliarda dolarów.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza IDC, według której internet będzie stanowił blisko 10 procent nakładów reklamowych na wszystkie media - informuje serwis Marketing Charts.
W 2011 roku wskaźnik ten ma wynieść 13,6 procenta. Do tego czasu wydatki na reklamę online będą na całym świecie rosły w tempie 15 - 20 procent rocznie i wyniosą wówczas 106,6 miliarda dolarów.
Według IDC, liderem światowego rynku pod względem całościowych nakładów na reklamę jak również w przypadku reklamy online, będą Stany Zjednoczone. Nakłady te w 2011 roku mają tam wynieść odpowiednio ponad 265 i 45 miliardów dolarów.
Z kolei najszybszy wzrost wydatków na reklamę online w omawianym okresie zostanie uzyskany w Europie Środkowej i Wschodniej (średnio 42,1 procenta rocznie), na Bliskim Wschodzie i w Afryce (29,8 procenta) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (25,4 procenta).
Z kolei największe zyski w stosunku do całego rynku internetowa reklama zanotuje w Europie Zachodniej, gdzie w 2011 roku ma ona stanowić 18,2 procenta wszystkich nakładów na reklamę. W Japonii wskaźnik ten ma wynieść 16,3 procenta, a w USA 14,6 procenta.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: IDC: 106 mld USD na internetową reklamę w 2011 roku