IAC inwestuje w Chinach
Medialny potentat Barry Diller zapowiedział, że jego internetowy koncern IAC/InterActiveCorp zainwestuje 100 milionów dolarów w rozszerzenie działalności na rynku chińskim.
Inwestycja ma m.in. polegać na stworzeniu nowych serwisów z przeznaczeniem dla lokalnych użytkowników - informuje serwis iMedia Connection.
W ciągu najbliższych dwóch lat IAC zamierza również na chiński rynek wprowadzić swoją wyszukiwarkę internetową Ask.com.
Diller powiedział na spotkaniu z dziennikarzami, że chce uniknąć losu innych internetowych firm, które nie radzą sobie w Chinach, przez to, że wprowadzają tam oferty zaprojektowane na amerykański i inne zagraniczne rynki. Aby to zrobić, IAC zamierza skupić się na tworzeniu lub kupowaniu serwisów skierowanych bezpośrednio do chińskich internautów.
Prezes IAC zapowiedział również, że wyszukiwarka Ask.com zostanie wprowadzona do Chin najprawdopodobniej we współpracy z lokalną gazetą lub telewizją, co pozwoliłoby na zbudowanie świadomości marki wśród konsumentów.
Chiński rynek wyszukiwarek internetowych obecnie zdominowany jest przez Baidu.com, która według ostatnich danych firmy badawczej Analysys International ma 60,7 procenta udziałów i zdecydowanie wyprzedza Google (23,7 procenta).
źródło: iMedia Connection
Dołącz do dyskusji: IAC inwestuje w Chinach