SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

I półrocze 2012: „Tele Tydzień” na czele tygodników, „Przyjaciółka” - dwutygodników

W I półroczu br. najchętniej czytanym tygodnikiem pozostał „Tele Tydzień”, ale żaden magazyn z czołowej dziesiątki nie zanotował wzrostu wskaźnika czytelnictwa. Natomiast wśród dwutygodników liderowała „Przyjaciółka”, a zyskały m.in. „Gala”, „Party” i „Show”.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w I półroczu br. po najchętniej czytany w Polsce “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 30,20 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,61 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane było przez 16,55 proc. respondentów (spadek o 1,54 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,50 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,19 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,55 proc. pytanych, o 0,12 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostał “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,93 proc. czytelników, mniej o 1,06 pkt. proc. niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Wirtualnemedia.pl I półrocze 2012 I półrocze 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 30,20% 32,81%
Życie na Gorąco 16,55% 18,09%
Chwila dla Ciebie 13,50% 14,19%
Angora 11,55% 11,67%
Newsweek 7,93% 8,99%
Auto Świat 6,52% 7,26%
Wprost 6,18% 7,36%
Polityka 5,95% 6,96%
Twoje Imperium 4,97% 5,33%
To i Owo 4,53% 6,77%
Na Żywo 4,22% 4,69%
Gość Niedzielny 3,79% 4,25%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,65% 4,19%
Teleprogramy 3,26% 3,98%
Uważam Rze inaczej pisane 2,89% -
Rewia 2,89% 3,09%
Super TV 2,80% 3,19%
Motor 2,72% 3,08%
Przekrój 2,54% 3,36%
Świat i Ludzie 2,01% 2,28%
Imperium TV 1,57% 1,65%
Tele Max 1,49% 1,67%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,17% 1,46%
Forum 1,09% 1,52%
Tygodnik Siedlecki 0,74% 0,77%
Tygodnik Ostrołęcki 0,70% 0,60%
Gazeta Regionalna 0,66% 0,39%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,49% 0,52%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,49% 0,49%
Panorama Leszczyńska 0,39% 0,34%
Jarmark 0,35% 0,58%
City (tygodnik bezpłatny) 0,28% 0,60%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,23% 0,26%


Z kolei po najpopularniejszy dwutygodnik w pierwszych sześciu miesiącach br., czyli poradnikową „Przyjaciółką” (Edipresse Polska) sięgało 14,94 proc. czytelników, o 1,73 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” utrzymała się na miejscu drugim, notując spadek czytelnictwa z 15,60 proc. do 14,85 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 1,07 pkt. proc. i wyniosło 13,55 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło jednak o 0,48 pkt. proc. do 10,48 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 9,10 proc. respondentów. Zanotowała wzrost o 1,45 pkt. proc. W pierwszej dziesiątce rankingu dwutygodników zyskały jeszcze „Party”, „Komputer Świat” i „Show”.

Wirtualnemedia.pl I półrocze 2012 I półrocze 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Przyjaciółka 14,94% 16,67%
Pani Domu 14,85% 15,60%
Tina 13,55% 14,62%
Viva 10,48% 10,96%
Gala 9,10% 7,65%
Z Życia Wzięte 8,38% 8,70%
Party Życie Gwiazd 6,87% 6,52%
Komputer Świat 5,98% 5,81%
Tele Świat 5,15% 5,56%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,09% 4,07%
Takie jest Życie 3,84% -
Świat Seriali 3,46% 3,95%
Sukcesy i Porażki 2,99% 3,29%
Bravo 2,65% 3,18%
Bravo Sport 2,23% 2,41%
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) 1,72% -
Flesz Gwiazdy & Styl 1,71% -
TV 14 1,11% 1,25%
Monitor Księgowego 0,36% 0,54%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2011 do czerwca 2011 roku na losowej próbie 24 550 przypadków i w okresie od stycznia 2012 roku do czerwca 2012 roku na losowej próbie 24 151 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: I półrocze 2012: „Tele Tydzień” na czele tygodników, „Przyjaciółka” - dwutygodników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
evit
Najchętniej czytanym jest wg mnie magazyn GW a dlaczego? Bo po zakupie jednego egzemplarza czytałem do kilkadziesiąt razy w toalecie nic nie pojmując i czytałem także rano i wieczorem.
Czytam i czytam chętnie i nic nie pojmuję. Chętnie czytam ten jeden egzemplarz, nawet po kilkaset razy. więc złe macie wyniki.
0 0
odpowiedź
User
zac
Jak to możliwe, że uważam, rze się lepiej sprzedaje od newsweeka, a tu ma prawie trzykrotnie mniej wskazań w waszym badaniu? Urban, czy Lis je zamawiał?
0 0
odpowiedź