„Hit dekady” hitem sobotnich wieczorów
Widowisko „Hit dekady” emitowane w TVP 2 w sobotnie wieczory, wygrało z głównymi konkurentami stacji w grupie wszystkich widzów, ale przegrało z nimi w grupie komercyjnej. Program przyniósł Dwójce ponad 6 mln zł z reklam.
Z danych Nielsen Audience Measurement (dawniej AGB Nielsen Media Research) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że osiem wydań show, które emitowano w soboty o 20.10, oglądało średnio 3,12 mln widzów. Najlepszy wynik odnotował pierwszy odcinek programu, który przyciągnął przed ekrany 3,81 mln osób.
Udział „Hitu dekady” w grupie 4+ wyniósł 21,76 proc. i tutaj Dwójka była liderem. Na drugim miejscu z udziałem wynoszącym 20,41 proc. znalazła się TVP 1, emitująca w tym czasie filmy fabularne. Dalej uplasowały się: Polsat (17,40 proc.; „Tylko nas dwoje”) i TVN (13,02 proc.; „Usta Usta”, filmy). Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 udział show wyniósł 14,58 proc., co było wynikiem słabszym od udziałów TVP 1, TVN-u i Polsatu.
Widowisko znacznie poprawiło wyniki sobotniego pasma TVP 2. Rok temu kanał w godz. 20.10 – 21.10 wybierało bowiem średnio 1,65 mln widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 13,43 proc. i 11,91 proc.
Dane telemetryczne pokazują, że „Hit dekady” oglądały głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim. Wpływy z reklam emitowanych przed i po widowisku wyniosły 6,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„Hit dekady” to program, w którym prezentowano wynalazki jednej z minionych dekad, a goście specjalni oraz publiczności decydowali, który z nich jest hitem omawianego dziesięciolecia. Tło muzyczne stanowiły przeboje dekady śpiewane przez gwiazdy starszego i młodego pokolenia. Każdy odcinek prowadził Marcin Daniec wraz z jedną z gwiazd Dwójki. Stacja nie przewiduje kontynuacji programu, bo jego tematyka w tej formule się wyczerpała – omówiono wszystkie dekady od lat przedwojennych XX w. do dziś.
Widownia „Hitu dekady” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
6-03-2010 | 3 809 678 | 24,89% | 18,07% |
13-03-2010 | 3 201 736 | 20,69% | 12,36% |
20-03-2010 | 3 360 612 | 22,09% | 15,10% |
27-03-2010 | 3 447 247 | 22,44% | 13,90% |
24-04-2010 | 2 586 927 | 19,26% | 12,67% |
1-05-2010 | 2 815 378 | 21,45% | 15,19% |
8-05-2010 | 2 886 575 | 22,24% | 13,77% |
15-05-2010 | 2 809 224 | 20,45% | 15,01% |
średnia | 3 119 905 | 21,76% | 14,58% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji programu
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 2 Hit dekady |
3 119 905 | 21,76% | 14,58% |
TVP 1 | 2 925 814 | 20,41% | 21,12% |
Polsat | 2 494 917 | 17,40% | 17,69% |
TVN | 1 866 752 | 13,02% | 17,96% |
Profil widowni show
AFF | ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 83 | 40,13% |
Kobiety | 115 | 59,87% | |
Wiek | 4-9 | 13 | 0,78% |
10-15 | 20 | 1,41% | |
16 - 19 | 27 | 1,57% | |
20 - 24 | 33 | 2,72% | |
25 - 29 | 26 | 2,34% | |
30 - 34 | 46 | 3,75% | |
35 - 39 | 63 | 4,49% | |
40 - 44 | 75 | 4,81% | |
45 - 49 | 114 | 8,14% | |
50 - 54 | 141 | 11,64% | |
55 - 59 | 166 | 12,59% | |
60+ | 235 | 45,78% | |
Wlk. miasta | Wieś | 110 | 42,85% |
< 50 tys. | 101 | 24,28% | |
50-100 tys. | 106 | 9,06% | |
100-200 tys. | 83 | 6,60% | |
200-500 tys. | 85 | 7,51% | |
> 500 tys. | 84 | 9,70% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 128 | 58,69% |
Średnie | 103 | 30,39% | |
Wyższe | 76 | 8,73% | |
Inne | 17 | 2,19% | |
Dochód | <= 1000 | 158 | 16,41% |
1001-1400 | 112 | 15,88% | |
1401-2000 | 112 | 28,66% | |
2001-2750 | 92 | 18,98% | |
2751-3500 | 73 | 10,37% | |
> 3500 | 65 | 9,69% |
Dołącz do dyskusji: „Hit dekady” hitem sobotnich wieczorów
XredPL
TVP jak zawsze oglądają emeryci i wieśniaki. Tak trzymajcie, jeszcze parę lat i TVP przejdzie do lamusa tak jak jej widownia!