SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Harper's Bazaar” już w Polsce. Ponad 100 stron z reklamami

Wydawnictwo Hearst-Marquard Publishing wydało pilotażowy numer magazynu „Harper's Bazaar Polska”. Pismo z Keirą Knightley na okładce trafiło właśnie do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. - Moda ma być u nas na najwyższym poziomie - zapowiada naczelna.

- Z dumą i pokorą przedstawiam pierwszy numer polskiej edycji „Harper's Bazaar”, jednego z najbardziej znamienitych tytułów prasy kobiecej na świecie - zaczyna wstępniak do pilotażowego, wydania Joanna Góra, redaktor naczelna „Harper's Bazaar Polska”. Zostało ono oznaczone jako wydanie specjalne jesień 2012.

Numer ma lakierowaną okładkę i wraz z nią liczy 260 stron z czego aż 114 stron stanowią reklamy. Magazyn podzielony został na działy: Historia, Lista, Trendy, Styl, News, Uroda, Moda, Magazyn, Podróże, Wnętrza i Raport z wybiegu. W dziale Moda czytelnicy znajdą sześć sesji, w tym okładkową z aktorką Keirą Knightley. Są dwie sesje polskich fotografów („Gotowe na jesień” Marcina Tyszki oraz „Munkacsi poruszył świat mody” Roberta Wolańskiego). Wydanie zawiera m.in. obszerny tekst o 145 latach historii „Harper's Bazaar” oraz wywiad z reżyserem Pawłem Pawlikowskim. Oprócz tekstów tworzonych w Polsce są też przedruki z edycji zagranicznych.

- W „Harper's Bazaar” chcemy wspierać i celebrować to, co najlepsze, najciekawsze i najbardziej inspirujące. Moda, czyli serce magazynu - ma być na najwyższym poziomie. Choć to zaskakujące, moda to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin. Jakby na przekór, światowemu kryzysowi, światowi i polscy projektanci bez strachu idą do przodu. Próbują nowych rozwiązań, kształtów i materiałów. Eksperymentują z różnymi formami ekspresji, rewolucjonizują pokazy mody i sesje fotograficzne. I my w „Harper's Bazaar” będziemy nie tylko informować, ale też aktywnie uczestniczyć w tym procesie, publikując prace najbardziej wpływowych projektantów, artystów i fotografów - pisze dalej we wstępniaku Joanna Góra.

Dyrektor artystyczną tytułu jest Karolina Żmijewska (jest też dyrektor kreatywną pisma „Hot Moda & Shopping” tego samego wydawcy), a jego sekretarzem redakcji została Maria Fredro-Boniecka (wcześniej szefowa działu mody w „Party”). W zespole redakcyjnym znaleźli się: Filip Niedenthal (do niedawna redaktor naczelny „Podróży”), Ilona Rechnio (w przeszłości m.in. redaktor prowadząca „Vivy! Moda” i naczelna „Existence”) i Elżbieta Szawarska (m.in. była naczelna „Gali”), za modę odpowiadają Magdalena Soszyńska i Karolina Gruszecka (obie związane też z „Hot Moda & Shopping”). Współpracownikami magazynu są m.in. Jagoda Komenda, Wiktor Krajewski i Rafał Sławoń.

Numer ukazał się w nakładzie 30 tys. egz., który zostały rozesłany do wybranej przez wydawcę grupy czytelników, w tym do ludzi ze świata mody, a także np. do konkurencyjnych wydawnictw.



Marquard zapowiada, że „Harper's Bazaar Polska” do normalnej sprzedaży jako miesięcznik wejdzie w lutym 2013 roku - Od numeru marcowego 2013 roku co miesiąc chcemy dostarczać Państwu najwspanialszych wrażeń estetycznych i najciekawszych tematów do rozmowy - pisze w liście do czytelników Beata Milewska, wydawca magazynu. Nie wiadomo jeszcze, jaka będzie cena pisma.

Tytuł wydawany jest na bazie licencji uzyskanej od amerykańskiego wydawnictwa Hearst Inc. „Harper's Bazaar Polska” jest 27. edycją tego magazynu na świecie. Pismo powstało w Stanach Zjednoczonych, gdzie ukazuje się od 1867 roku. Kolejne jego edycje wydano m.in. w Australii, Brazylii, Grecji, Chinach, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Ukrainie, Rosji i Czechach.

Dołącz do dyskusji: „Harper's Bazaar” już w Polsce. Ponad 100 stron z reklamami

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
arla
ladne fot na okladce, ale zajawki jak z HOT cos tam cos tam, dno, 114 reklam za darmo odanych - nic nie mowi. Oromnie jestem ciekawa, choc raczej spodziewam sie rozczarowania, ale moze sie milo rozczaruje?
0 0
odpowiedź
User
zuzia
okładka już sugeruje: przyszłość czarno widzę...
0 0
odpowiedź
User
ewa
slabe i zupelnie nie na nasz rynek - pretensjonalne a paniusie ktore nosza tylko torebki od prady i tak dla szpanu kupia bazar w wersji oryginalnej nawet jesli nie znaja angielskiego
0 0
odpowiedź