SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"GW”, "Rz" i RMF FM najbardziej opiniotwórcze, wysoko Wirtualnemedia.pl

W lutym br. najczęściej cytowanym medium była "Gazeta Wyborcza". Wśród serwisów internetowych liderem był Onet.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w lutym br. pierwsze miejsce zajęła "Gazeta Wyborcza". Na drugiej pozycji znalazła się "Rzeczpospolita", a na trzeciej - RMF FM. Na kolejnych miejscach uplasowały się tygodnik "Wprost" oraz TVN24.

W Top 15 zestawienia znalazło się w sumie 8 tytułów prasowych, 3 stacje telewizyjne, 3 rozgłośnie radiowe i 1 portal internetowy.

W lutym dominowały tematy polityczne, odnoszące się do afery podsłuchowej związanej z powołaniem w MSW tajnej grupy inwigilującej szefów służb specjalnych oraz coraz trudniejszej sytuacji na Ukrainie i potrzebie wzmocnienia polskiej obronności. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również takie tematy jak: napięte relacje polsko-rosyjskie, kandydaci do wyborów prezydenckich i ich konwencje wyborcze oraz afera Kamila Durczoka.

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął "Wprost", a miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był "Forbes", który opublikował coroczny ranking 100 najbogatszych Polaków.

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, a na trzeciej - TVP Info.

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM, a na kolejnych miejscach znalazły się TOK FM i Radio ZET.

Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano Onet.pl, za którym uplasowały się serwisy wpolityce.pl i bankier.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 33 razy.

Najczęściej przywoływanym prasowym medium ekonomicznym był "Dziennik Gazeta Prawna", a najczęściej cytowanym portalem został bankier.pl.

Z kolei najczęściej cytowanym medium regionalnym w lutym br. był "Dziennik Polski". Na drugim miejscu znalazło się Radio Merkury, a na trzecim - "Polska Gazeta Wrocławska".

Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 4498 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-28 lutego 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z innych mediów 4566 razy (3056 razy w prasie, 862 w telewizji i 648 w radio). Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, TV Biznes, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie/RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Dołącz do dyskusji: "GW”, "Rz" i RMF FM najbardziej opiniotwórcze, wysoko Wirtualnemedia.pl

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dick
te dane to raczej dość duża manipulacja, choćby z tego powodu, że w większości mediów o dużym zasięgu "ktoś "zawsze, dzień w dzień dba o to, żeby każdy poranny przegląd prasy odnosił się do GW , przynajmniej w jeden sprawie tam poruszanej. Czyli to te badania w wielu przypadkach to opis skuteczności (zamawianej ?), realizowanej kros promocji np. GW.
0 0
odpowiedź