Goryl wygrał w Cannes. Dwa Brązowe Lwy dla polskich agencji (wideo)
Na zakończenie 55 edycji Cannes Lions rozdano najbardziej prestiżowe nagrody Film, Titanium i Integrated Lions. Brąz przypadł dla agencji McCann Erickson.
Grand Prix w kategorii Film przypadł za reklamę "Gorilla" zrealizowaną przez agencję Fallon London dla marki Cadbury. Drugie Grand Prix powędrowało za serię spotów ("Enemy Weapon", "Gravesite", "John 117/Monument", "Combat") przygotowanych przez McCann Worldgroup z San Francisco w celach promocji gry "Halo 3" na konsole Xbox Microsoftu.
W kategorii Film polski oddział McCann Erickson otrzymał brązowego
Lwa za spot "Egzekucja" dla Fundacji Dzieci Niczyje.
Titanium Grand Prix przypadł agencji Projector z Tokio za kampanię
"Uniqlock" firmy odzieżowej Uniqlo. To drugie Grand Prix przyznane
tej kampanii. Wcześniej "Uniqlock" zwyciężyło w kategorii Cyber
Lions.
Integrated Grand Prix za kampanię "Believe" gry "Halo 3" odebrała agencja McCann Worldgroup z San Francisco.
W kategorii Film Young Lions złoto przypadło Argentynie, srebro USA, a brąz Włochom. Młodzi kreatywni mięli do przygotowania reklamę zachęcającą do zachowań mających na celu ochronę środowiska.
Agency of the Year została BBDO Nowy York. Na drugim miejscu znalazła się AlmapBBDO z Sao Paulo, a na trzecim DDB Londyn. Network of the Year została BBDO, a później DDB i Saatchi & Saatchi. Z Polski do Cannes trafiły 124 prace, o 49 mniej niż rok temu. Nagrodę - oprócz agencji McCann Erickson - zdobył także polski oddział Saatchi & Saatchi (więcej).
Zobacz nagrodzone prace
- www.canneslions.com/winners/outdoor/win_4_5_00590.htm
- www.canneslions.com/winners/film/win_4_5_01662.htm
Dołącz do dyskusji: Goryl wygrał w Cannes. Dwa Brązowe Lwy dla polskich agencji (wideo)