SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gorsze prognozy Nokii

Nokia opublikowała korektę prognozy wyników finansowych za czwarty kwartał 2002 roku.

Rozwodniony zysk na akcję zwykłą grupy Nokia za czwarty kwartał powinien bez trudu osiągnąć wartość z zakładanego wcześniej przedziału 0,23-0,25 euro, co oznacza, że wartość ta w skali całego roku wyniesie 0,79-0,81 euro.

Ogólny popyt na telefony komórkowe kształtuje się zgodnie z oczekiwaniami, a spółka podtrzymuje swoją prognozę zakładającą sprzedaż za cały 2002 rok na poziomie 400 mln aparatów. Ponadto Nokia spodziewa się uzyskać w czwartym kwartale znaczący wzrost udziału w rynku telefonów komórkowych w porównaniu z trzecim kwartałem 2002 roku.

Sprzedaż telefonów komórkowych, choć ma tendencję do wahań sezonowych, przybrała charakter masowy wraz z wprowadzeniem do oferty pełnego portfolio produktów na początku sezonu świątecznego. Oczekuje się, że wartość sprzedaży produktów grupy Nokia osiągnie w czwartym kwartale 8,8-9,0 mld euro, to jest dolną granicę lub nieco poniżej wcześniejszej prognozy, mówiącej o 8,9-9,2 mld euro, opublikowanej na podstawie wyników trzeciego kwartału.

Rentowność Nokia Mobile Phones utrzymuje się nadal na bardzo dobrym poziomie. Oczekuje się, że wysokość marży operacyjnej pro forma w czwartym kwartale przekroczy poziom trzeciego kwartału 2002 roku.

Sprzedaż Nokia Networks po raz kolejny powinna wzrosnąć w porównaniu z trzecim kwartałem. Prognoza sprzedaży obejmuje zakładaną sprzedaż infrastruktury sieci dwusystemowej GSM/WCDMA o wartości ok. 400 mln euro. Sprzedaż dojdzie do skutku pod warunkiem, że do końca roku zostaną pokonane związane z nią bariery technologiczne. Marża operacyjna pro forma Nokia Networks za czwarty kwartał jest szacowana obecnie na zbliżoną do zera.

Dołącz do dyskusji: Gorsze prognozy Nokii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl