Google zyskuje na rynku internetowych serwisów wideo
Ponad 75 procent amerykańskich internautów oglądało w listopadzie zeszłego roku klipy wideo w sieci.
Statystyczny internauta przeznaczył wówczas na tego typu rozrywkę 3,25 godziny. To o 29 procent więcej w porównaniu ze styczniem 2006 roku - informuje serwis TechWeb, powołując się na dane firmy badawczej comScore.
W sumie amerykańscy internauci obejrzeli w listopadzie blisko 9,5 miliarda filmików. Największą popularnością cieszyły się tutaj strony należące do Google, w tym przede wszystkim YouTube, które zanotowały w listopadzie 31,3 procenta udziałów na rynku internetowych serwisów wideo (2,97 miliarda klipów).
Następne w kolejności były strony należące do: Fox Interactive Media (4,4 procenta udziałów w rynku, 419 milionów obejrzanych klipów), Yahoo! (3,5 procenta, 328 mln), Viacom Digital (2,6 procenta, 245 mln), Time Warner Network (1,9 procenta, 184 mln), Micorsoftu (1,9 procenta, 181 mln), Disney Online (1 procent, 96 mln), ABC.com (0,9 procenta, 88 mln), ESPN (0,9 procenta, 87 mln) oraz Break (0,5 procenta, 47 mln).
W sumie klipy wideo w sieci oglądało w listopadzie 138 milionów Amerykanów. Pod względem unikalnej widowni, najlepszy wynik również uzyskały strony Google (76,2 mln), wyprzedzając Fox Interactive Media (46,3 mln) oraz Yahoo! (37,3 mln).
Z danych comScore wynika również, że przeciętny klip oglądany przez amerykańskich internautów w listopadzie trwał 2,8 minuty, a statystyczny użytkownik obejrzał 69 filmików.
źródło: TechWeb
Dołącz do dyskusji: Google zyskuje na rynku internetowych serwisów wideo