SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google liderem - Pino na 12 miejscu

Prezentujemy top-20 witryn WWW i top-10 komunikatorów w Polsce, czyli styczniowe wyniki badania Megapanel.

Serwis Google.pl utrzymał pozycję lidera na polskim rynku internetowym, mimo spadku ilości użytkowników (może to wynikać ze zmiany metodologii badania - więcej) - wynika z najnowszych, styczniowych danych badania Megapanel PBI/Gemius.

W porównaniu ze statystykami z grudnia 2006 liczba użytkowników wyszukiwarki Google zmniejszyła się o prawie 500 tys. osób.

Niespodzianką jest obecność w czołowej dwudziestce portalu społecznościowego Pino, który po trzech miesiącach od uruchomienia znalazł się na 12 miejscu wśród najpopularniejszych witryn w Polsce.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego 

lp. nazwa zasięg użytkownicy (real users) witryny objęte audytem site-centric
1 Google 79,89% 10 502 408
2 Onet.pl 71,45% 9 393 365 tak**
3 Wirtualna Polska 63,95% 8 407 664 tak
4 Allegro.pl 55,90% 7 349 229
5 INTERIA.PL 52,05% 6 843 385 tak
6 o2.pl 47,28% 6 216 013 tak
7 wikipedia.org 42,96% 5 647 497
8 Microsoft 42,59% 5 598 843
9 Gazeta.pl 39,01% 5 129 038 tak
10 Grupa IDG 28,20% 3 707 215
11 youtube.com 26,45% 3 477 323
12 Pino.pl 25,21% 3 313 845 tak
13 Orange 24,05% 3 161 964
14 msn.com 23,81% 3 130 259
15 TP 20,30% 2 668 345
16 Osemka.pl 20,29% 2 667 140 tak
17 Plus GSM 19,74% 2 595 295
18 otoMoto 19,20% 2 524 181 tak
19 sciaga.pl 18,79% 2 469 856 tak
20 gadu-gadu.pl 18,74% 2 464 316 tak

Zmiana "miesiąc do miesiąca" (styczeń 2007/grudzień 2006):

Nazwa Zmiana Ilość
Google - 479351
Onet + 5449
WP + 82442
Allegro - 25969
Interia + 98463
Microsoft - 497909
o2.pl + 283714
Gazeta.pl + 424813

W rankingu na liczbę odsłon pozycję lidera umocnił serwis Allegro.pl, który miał ich ponad 3 mld.

Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon

lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users) witryny objęte audytem site-centric
1 Allegro.pl 3 233 178 659 7 349 229
2 Onet.pl 2 583 224 862 9 393 365 tak**
3 Google 2 022 256 909 10 502 408
4 Wirtualna Polska 1 735 179 539 8 407 664 tak
5 INTERIA.PL 869 627 254 6 843 385 tak
6 fotka.pl 759 932 337 1 984 478 tak
7 o2.pl 753 676 551 6 216 013 tak
8 grono.net 604 761 162 883 918 tak
9 epuls.pl 504 710 662 656 492 tak
10 Gazeta.pl 430 097 226 5 129 038 tak

Ranking witryn według miesięcznego czasu

lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Onet.pl 56 362 961 06:00:01 9 393 365
2 Google 55 882 863 05:19:15 10 502 408
3 Wirtualna Polska 37 216 196 04:25:35 8 407 664
4 Allegro.pl 26 885 808 03:39:29 7 349 229
5 INTERIA.PL**** 22 003 226 03:12:54 6 843 385
6 o2.pl 21 119 657 03:23:51 6 216 013
7 fotka.pl 7 999 090 04:01:50 1 984 478
8 Gazeta.pl 6 556 412 01:16:41 5 129 038
9 epuls.pl 5 679 944 08:39:07 656 492
10 Neostrada World 5 043 237 02:23:41 2 105 914
11 grono.net 4 245 762 04:48:12 883 918
12 gry.pl 3 373 208 02:03:16 1 641 804
13 wikipedia.org 3 153 156 00:33:29 5 647 497
14 youtube.com 2 933 682 00:50:37 3 477 323
15 mojegry.pl 2 252 115 02:40:11 843 550
16 travian3.pl 2 175 475 07:43:03 281 888
17 Orange 2 115 598 00:40:08 3 161 964
18 fora.pl 1 959 717 01:07:41 1 737 020
19 maxior.pl 1 687 835 00:51:35 1 962 844
20 otoMoto 1 668 900 00:39:40 2 524 181

Liderem komunikatorów jest Gadu-Gadu - miesięcznie 5,4 mln użytkowników. Ze Skype korzysta 3 mln użytkowników a z Tlen.pl 988 tys.

Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego

lp. nazwa zasięg użytkownicy (real users) średni czas uruchomienia na użytkownika witryny objęte audytem site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 41,55% 5 462 966 70:29:20 tak
2 Komunikator Skype 23,00% 3 024 353 67:08:14
3 Komunikator Tlen.pl 7,52% 988 962 54:00:24 tak
4 Komunikator AQQ 0,93% 121 856 48:16:40 tak
5 Komunikator MSN messenger 0,77% 101 881 71:23:55
6 Komunikator Spik 0,63% 82 515 39:45:46 tak
7 Komunikator Stefan 0,32% 42 463 64:39:32 tak
8 Komunikator ICQ 0,28% 36 385 34:57:55
9 Komunikator Konnekt 0,18% 23 954 80:25:29
10 Komunikator Xfire 0,10% 12 542 39:31:25

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2007 r.

Liczebność próby: N= 19 534. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.

*  W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Portal Onet.pl jest objęty audytem site-centric z wyjątkiem serwisu ”Praca”, który odwiedza 3 proc. użytkowników portalu. Liczba odsłon dokonywanych na serwisie praca stanowi  0,3 proc. wszystkich  odsłon dokonanych na portalu Onet.pl. Zasięg dla serwisu praca wynosi  2,18 proc.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części portalu Onet.pl, które biorą udział w audycie site-centric.
**** Ponieważ sposób oskryptowania węzła INTERIA.PL-Serwisy: Rozrywka-Muzyka-Teledyski / MuzykaTV nie zapewniał w styczniu 2007 prawidłowego zliczania czasu, wskaźnik czas został oszacowany na podstawie średniej liczby odsłon w wizycie w okresie poprzednich 8-ciu  miesięcy (04.2006-11.2006). Czas na tym węźle stanowi 6,1 proc. całego czasu uzyskanego przez portal INTERIA.PL w styczniu 2007.

Dołącz do dyskusji: Google liderem - Pino na 12 miejscu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl