Google azjatyckim liderem
W okresie kwiecień 2007 - kwiecień 2008 liczba internautów w wieku co najmniej 15 lat w regionie Azji i Pacyfiku zwiększyła się o 14 procent: z 280,4 do 318,6 miliona.
Tak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej comScore o nazwie 'State of the Global Internet - with a Focus on Asia' - informuje serwis Marketing Charts.
W kwietniu spośród krajów regionu największą liczbę internautów odnotowano w Chinach (102,8 miliona), a następnie w Japonii (55,3 mln), Indiach (28,4 mln), Korei Południowej (25,7 mln), Australii (10,9 mln), na Tajwanie (10,4 mln), w Malezji (8,3 mln), Hong Kongu (3,7 mln), Singapurze (2,3 mln) oraz Nowej Zelandii (2,2 mln).
Na rynku wyszukiwarek internetowych liderem w regionie Azji i Pacyfiku były strony należące do Google z udziałami w rynku na poziomie 39,1 procenta. Na kolejnych miejscach znalazły się strony należące do: Yahoo (24 procent), Baidu.com Inc. (16,7 procenta), NHN Corporation (5,3 procenta), Alibaba.com Corporation (2,2 procenta), Microsoftu (1,8 procenta), Lycos (1,7 procenta), TENCENT Inc. (1,4 procenta), FRIENDSTER.COM (1,2 procenta) oraz Sohu.com Inc. (0,8 procenta).
Pod względem liczby internautów korzystających z wyszukiwarek liderem w kwietniu były Chiny (82,8 miliona). Użytkownicy z tego kraju wykonali w sumie 6,2 miliarda wyszukiwań. Na jednego internautę przypadło tam jednak tylko 75,3 wyszukiwań, czyli dużo mniej w porównaniu z czołową trójką państw: Koreą Południową (średnio 103,5 wyszukiwań), Japonią (102,6) i Singapurem (100,9).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Google azjatyckim liderem