SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety coraz mniej z reklam. „Rz” i „GW” w dół, „SE” mocno w górę

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o ponad 4 proc. niższe niż rok wcześniej. Największe spadki tych przychodów zanotowały „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”, za to duży wzrost osiągnął „Super Express”.

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w sierpniu gazety zarobiły z reklam - cennikowo i bez autopromocji - dokładnie 4,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji spadek przychodów reklamowych wyniósł 3,1 proc., ponieważ wydatki na autopromocję wzrosły o 12,1 proc.

>>> Dzienniki tracą, najbardziej „DGP” i „Rzeczpospolita”

Największe spadki cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotowały najważniejsze dzienniki opiniotwórcze: „Rzeczpospolita” (Presspublica) zarobiła z reklam 25,9 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Gazeta Wyborcza” (Agora) - 12,4 proc. mniej. W mniejszym stopniu zmniejszyły się przychody reklamowe „Polski” (Polskapresse) - o 6,8 proc., i „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,7 proc., a także regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) - o 7,4 proc., i darmowego „Echa Miasta” (Polskapresse) - o 3,6 proc.

>>> Sprzedaż dzienników regionalnych: ostro w dół „Gazeta Lubuska” i „Nowiny”

Z drugiej strony „Super Express” (Murator) cennikowo zarobił z reklam aż 56,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Mniejsze wzrosty przychodów reklamowych w skali roku zanotowały też „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 14,6 proc., bezpłatne „Metro” (Agora) - 14,4 proc., oraz regionalna „Gazeta Pomorska” - 7,5 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  VIII.2011 VIII.2010
Gazeta Wyborcza 42 060 061 zł 48 009 601 zł
Polska 20 442 378 zł 21 943 772 zł
Fakt 14 045 313 zł 14 438 479 zł
Super Express 8 957 705 zł 5 737 572 zł
Metro 7 241 549 zł 6 332 383 zł
Rzeczpospolita 6 596 757 zł 8 904 348 zł
Dziennik Gazeta Prawna 4 340 474 zł 3 788 246 zł
Express Bydgoski 3 107 013 zł 3 355 001 zł
Gazeta Pomorska 2 828 155 zł 2 630 065 zł
Echo Miasta 2 501 088 zł 2 593 467 zł
monitorowane tytuły razem 140 005 542 zł 146 212 501 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 152 436 024 zł 157 298 590 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 12 430 482 zł 11 086 089 zł


 

Dołącz do dyskusji: Gazety coraz mniej z reklam. „Rz” i „GW” w dół, „SE” mocno w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl