SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” z sześcioma wydawcami regionalnymi

Z początkiem sierpnia „Gazeta Wyborcza” (Agora) utworzyła stanowiska wydawców regionalnych w sześciu największych miastach. Na razie funkcję objęło pięć osób: Ilona Byra we Wrocławiu, Katarzyna Owczarek-Pukaczewska w Łodzi, Jan Grzechowiak w Gdańsku, Józef Stachów w Krakowie i Włodzimierz Bogaczyk w Poznaniu.

<!-- 1.2521s --><!-- 1.2957s -->

Wydawcy regionalni będą odpowiedzialni za wszystkie wydania lokalne (prasowe i internetowe) „Gazety Wyborczej” dostępne w danym regionie. Ich zadaniem będzie koordynacja pracy redakcji i działów sprzedażowych, przy ścisłej współpracy z redaktorami naczelnymi wydań lokalnych i dyrektorem sprzedaży regionalnej, a także czuwanie nad kolportażem i promocją.

- Od kilku miesięcy intensywnie wprowadzamy nowe projekty, które rozwijają „Wyborczą” w wersji papierowej i cyfrowej. Sukces naszych działań wymaga koncentracji na najważniejszych celach - rozwoju jakościowych treści oraz cyfryzacji. Jednocześnie musimy wzmacniać i dobrze wykorzystywać nasze silne strony, w tym ugruntowaną obecność na rynkach lokalnych - wylicza Wojciech Fusek, dyrektor wydawniczy i zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”. - Przy tak dużej różnorodności zadań bardzo ważna jest koordynacja pracy. Dlatego powołujemy wydawców regionalnych, którzy zadbają, by lokalnie „Wyborcza” działała jeszcze sprawniej - zarówno redakcyjnie, jak i sprzedażowo - dodaje.

>>> Czytelnictwo dzienników w województwach - „Fakt” nowym liderem w czterech

Wydawcami regionalnymi zostali Ilona Byra we Wrocławiu (dotychczas dyrektor sprzedaży regionu), Katarzyna Owczarek-Pukaczewska w Łodzi (poprzednio dyrektor sprzedaży regionu), Jan Grzechowiak w Gdańsku (redaktor naczelny), Józef Stachów w Krakowie (redaktor naczelny), Włodzimierz Bogaczyk w Poznaniu (redaktor naczelny). W Katowicach jeszcze nie wybrano osoby, która obejmie to stanowisko.

Wydawcy regionalni, którzy pełnili do tej pory funkcje szefów redakcji - w Gdańsku, Krakowie i Poznaniu - będą łączyli obie role, ale nie dłużej niż do końca tego roku.

W maju br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 170 276 egz. (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich).

Ilona Byra (na zdjęciu poniżej) z „Gazetą Wyborczą” jest związana od 1997 roku. Pracę rozpoczęła w wydawnictwie we Wrocławiu, następnie w latach 2005-2006 pracowała w Warszawie przy tworzeniu wielu projektów prasowo-internetowych. Od 2007 roku  pełniła funkcję dyrektora sprzedaży w regionie wrocławsko-opolskim, gdzie odpowiadała za sprzedaż i rozwój oferty do Gazety Wyborczej, Metra, czasopism, Gazety.pl, SEO/SEM, AdTaily, GlossyMedia, PayPer, LocalPower, SociAll Media. Jest absolwentką wydziału filologii polskiej na Uniwersytecie Opolskim.

 

Katarzyna Owczarek-Pukaczewska z „Gazetą Wyborczą” jest związana od grudnia 1999 r. Zaczynała pracę w Radomiu w biurze ogłoszeń, którego potem została kierownikiem. Następnie pełniła funkcję konsultanta ds. klientów, kierownika sprzedaży, a w końcu - dyrektora sprzedaży „Wyborczej” w Radomiu. W czerwcu 2010 roku została dyrektorem sprzedaży w Szczecinie, a po 4 latach - dyrektorem sprzedaży Regionu Śląsk. Jest absolwentką Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie - ukończyła ekonomię - zarządzanie przedsiębiorstwem i podyplomowe studia z zakresu funduszy unijnych na Uniwersytecie Łódzkim.

 

Jan Grzechowiak z „Gazetą Wyborczą" jest związany od grudnia 1991 r. Zaczynał pracę na stanowisku reportera w bydgoskiej redakcji "Gazety Wyborczej". Od 2004 roku jest redaktorem naczelnym „Gazety Wyborczej" w Trójmieście. Pomysłodawca i autor nowatorskich projektów wydawniczych. W maju 2014 roku, w 25.rocznicę „Gazety" został odznaczony przez prezydenta Bronisława Komorowskiego Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Jest absolwentem bydgoskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej.

 

Józef Stachów (na zdjęciu poniżej z lewej) - z „Gazetą Wyborczą" związany od 1992 roku. Pracę rozpoczął w czasie studiów jako dziennikarz działu miejskiego w rzeszowskim oddziale „Gazety Wyborczej”. W latach 1995-1997 pełnił funkcję kierownika działu gospodarczego, potem sekretarza redakcji. Od 1997 do 2002 roku szef oddziału „Gazety Wyborczej” w Olsztynie. W latach 2002-2005 zastępca redaktora naczelnego w krakowskiej redakcji „Wyborczej”, a od 2006 roku jej redaktor naczelny. Absolwent wydziału ekonomii na Uniwersytecie Rzeszowskim, studiował też zarządzanie i administrację w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Włodzimierz Bogaczyk (na zdjęciu powyżej z prawej) - związany z poznańską redakcją  „Gazety Wyborczej" niemal od momentu jej powstania. Pierwszy tekst opublikował w grudniu 1990 roku. Był szefem działu miejskiego i sekretarzem redakcji w Poznaniu, kierował redakcją w Szczecinie, a od września 2005 roku jest redaktorem  naczelnym poznańskiej „Wyborczej". Jest absolwentem historii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz podyplomowych studiów z organizacji i zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z sześcioma wydawcami regionalnymi

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekspert
Debilny pomysł
0 0
odpowiedź
User
Leoncio
Zapewne pierwszy krok w kierunku zmniejszenia liczby redakcji regionalnych z 20 do 6. W pozostałych miastach pozostaną kadłubki do obsługi lokalnych portali.
0 0
odpowiedź
User
Katon
Ojej, czyli teraz szefem wydawców reg...kto jest? To ten co pozwalniał kilka lat temu i zlikwidował stanowiska wydawców regionalnych (zawiłe - podpowiem, takie stanowiska w GW już były)...czad!
0 0
odpowiedź