'Gazeta Wyborcza' liderem, 'Polska' na drugim miejscu
Wpływy reklamowe dzienników w lutym 2008 roku wzrosły o 18,6 proc. Sporo zyskała 'Gazeta Wyborcza, 'Dziennik', 'Rzeczpospolita', 'Fakt 'oraz 'Super Express' czyli rynek reklamy prasy codziennej w raporcie Wirtualnemedia.pl.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w lutym 2008 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 81,87 mln zł, czyli o 9,3 mln zł wobec analogicznego okresu 2007 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansował dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 25,86 mln zł (na rynku od połowy października 2007). Trzecie miejsce przypadło dla "Rzeczpospolitej" (Presspublika) - 14,76 mln zł (wzrost o 1,91 mln zł).
Tuż za podium uplasował się "Dziennik" (Axel Springer Polska), którego cennikowe wpływy z reklam wyniosły 13,17 mln zł (wzrost o 4,96 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w lutym 2008
roku 210 761 080 zł wobec 177 735 324 zł w 2007 roku (dane bez
autopromocji).
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | II.2008 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Gazety: Razem | 210 761 080 zł |
GAZETA WYBORCZA | 81 870 983 zł |
POLSKA | 25 869 657 zł |
RZECZPOSPOLITA | 14 765 357 zł |
DZIENNIK | 13 176 228 zł |
FAKT | 13 003 555 zł |
SUPER EXPRESS | 8 119 715 zł |
METRO | 8 071 147 zł |
ECHO MIASTA | 4 686 460 zł |
DZIENNIK POLSKI | 3 265 617 zł |
EXPRESS BYDGOSKI | 2 963 045 zł |
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | II.2007 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Gazety: Razem | 177 735 324 zł |
GAZETA WYBORCZA | 72 578 989 zł |
RZECZPOSPOLITA | 12 815 111 zł |
FAKT | 10 451 150 zł |
DZIENNIK | 8 215 400 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI do 13.10.2007 | 5 788 106 zł |
SUPER EXPRESS | 5 743 447 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI do 13.10.2007 | 5 417 036 zł |
METRO | 4 040 420 zł |
GAZETA PRAWNA | 3 902 346 zł |
DZIENNIK POLSKI | 3 818 922 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w lutym 2008 roku (z
autopromocją)
Rok / Miesiąc | II.2007 | II.2008 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 588 563 807 zł | 681 414 404 zł |
Radio | 114 099 242 zł | 142 037 586 zł |
Gazety | 184 720 105 zł | 223 844 555 zł |
Magazyny | 152 992 515 zł | 166 501 928 zł |
Outdoor | 68 264 151 zł | 88 551 612 zł |
Kina | 18 325 005 zł | 43 867 299 zł |
Razem | 1 126 964 825 zł | 1 346 217 384 zł |
Dołącz do dyskusji: 'Gazeta Wyborcza' liderem, 'Polska' na drugim miejscu